Performancing Metrics

موگرینی برلزوم راهبرد مبتنی بر فرهنگ در اتحادیه اروپا تاکید کرد | اتاق خبر
کد خبر: 349768
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1395 - 16:52
«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در سخنانی ضمن تاکید بر اهمیت نقش فرهنگ در مواجهه با چالش های بین المللی، برلزوم به کارگیری راهبرد مبتنی بر فرهنگ در سیاست خارجی این اتحادیه تاکید کرد.

اتاق خبر - فدریکا موگرینی در نشستی در بروکسل با عنوان «راهبرد روابط فرهنگی بین الملل» گفت: فرهنگ باید بخشی از سیاست خارجی ما باشد. فرهنگ ابزار مهمی برای پل زدن میان مردم، به ویژه جوانان و تسهیل درک متقابل است. فرهنگ همچنین می تواند موتور اقتصاد و توسعه اجتماعی باشد.
وی افزود: در حالی که ما با مشکلات مشترکی مواجه هستیم، فرهنگ می تواند به همه ما در اروپا، آفریقا، خاورمیانه و آسیا در مواجهه با چالش افراط گرایی و اتحاد علیه آنهایی که می خواهند ما را از هم جدا سازند مفید واقع شود.
موگرینی تصریح کرد: به همین خاطر دیپلماسی فرهنگی بایستی در قلب روابط ما با دنیای امروز قرار گیرد.
«تیبور ناورسیس» مسئول امور آموزش، فرهنگ و ورزش اتحادیه اروپا نیز در این نشست گفت: فرهنگ گوهر پنهان سیاست خارجه ما در اتحادیه اروپا است. فرهنگ برای ساخت روابط طولانی میان کشورها نقش مهمی دارد، ضمن آنکه به اتحادیه اروپا کمک می کند تا نقش جهانی موثرتری داشته باشد.
سایر شرکت کنندگان در این جلسه نیز بر اهمیت نقش فرهنگ و راهبرد مبتنی بر آن در سیاست خارجه اتحادیه اروپا تاکید کردند.
تارنمای اتحادیه اروپا نیز در گزارشی ضمن انعکاس این خبر نوشت: فرهنگ می تواند نقش مهمی را در سیاست خارجه اتحادیه اروپا بازی کند. همکاری های فرهنگی با پیش داوری ها و موضع گیری های کلیشه ای مقابله می کند ضمن آنکه گفت و گو های فرهنگی می تواند سبب تقویت روابط میان کشورها و اجتناب از درگیری ها شود.
این گزارش افزود: فرهنگ همچنین می تواند در راستای چالش هایی جهانی نظیر بحران آوارگان، افراط گرایی و دفاع از میراث فرهنگی کشورهای جهان مفید واقع شود.
گزارش یادشده با بیان اینکه «فرهنگ ابزاری مهم برای تسهیل روابط اقتصادی نیز شمرده شود» افزود: در دنیای امروز فرهنگ به عنوان یکی از اهرم های مهم رشد اقتصادی همچون صنعت گردشگری و یا صدور صنایع بومی شمرده می شود.
گزارش اتحادیه اروپا در پایان اضافه کرد که قرار است کمیسیون اروپا سال 2018 را به عنوان سال میراث فرهنگی، به پارلمان اتحادیه اروپا پیشنهاد کند.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید