Performancing Metrics

رشد ۱۵ درصدی فروش گاز طبیعی در هرمزگان | اتاق خبر
کد خبر: 349807
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1395 - 19:10
مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان از رشد ۱۵ درصدی فروش گاز طبیعی در استان در سال ۹۴ خبر داد.

اتاق خبر: پارسا پروین از رشد ۱۵ درصدی فروش گاز طبیعی در سال ۹۴ خبر داد و گفت: در سال گذشته با تلاش مجموعه شرکت گاز هرمزگان، میزان ۵ میلیارد و ۳۲۸ میلیون مترمکعب گاز در استان به فروش رسید.

پروین تشریح کرد: از این حجم فروش گاز طبیعی،۳ میلیون متر مکعب در بخش خانگی شهرستان بندرعباس و حاجی آباد، ۳ میلیارد و ۴۳۶ میلیون مترمکعب در بخش نیروگاه ها، ۵۹ میلیون متر مکعب مربوط به جایگاه های CNG، ۷۶۰ میلیون مترمکعب مربوط به پالایشگاه ها و مابقی آن نیز سایر مصارف صنعتی و تجاری را در بر می گیرد.

وی بیان داشت: در حال حاضر به طور کلی ۵ هزار و ۴۹۶ مشترک تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند که از این تعداد ۱۸ ایستگاه CNG ، ۴ نیروگاه (شامل نیروگاه خلیج فارس، نیروگاه حرارتی بندرعباس، نیروگاه ایسین و نیروگاه مپنا قشم) شامل می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اضافه کرد: هم اکنون ۸ شهر استان گازدار هستند که از بین شهرهای بندرعباس، حاجی آباد ، بستک و بندرخمیر دارای شبکه گاز خانگی بوده و امکان اشتراک پذیری وجود دارد و ۴ شهر دیگر قشم، درگهان، قلعه قاضی و گورزین شبکه شهری ندارند و مصرف کننده های صنعتی گاز طبیعی به شمار می آیند و پروژه شبکه شهری قشم در حال انجام و در آینده پروژه گازرسانی شهری درگهان نیز شروع می شود.

پروین با اشاره به گازرسانی به روستاها افزود: در مجموع ۸ روستا گازدار شده اند که روستای مغدان در بستک، روستاهای باغات، کشکوئیه، هاشم آباد، طاروم و گنج شهرستان حاجی آباد و روستای گودو و شهرک های صنعتی بندرعباس را شامل می شود.

وی در ادامه برنامه ها و فعالیت های شرکت گاز استان در سالجاری را برشمرد وگفت: پروژه گازرسانی به شهر درگهان و روستای هلر به طول ۹۴ کیلومتر خط شبکه و بهره مندی ۴ هزار و ۴۰۰ خانوار از گاز طبیعی، گازرسانی به شهرهای پارسیان و دشتی به طول ۱۱۷ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه با تحت پوشش قرار گرفتن ۶ هزار خانوار از نعمت گاز طبیعی، گازرسانی به نیروگاه قشم مولد، مادکوش، افزایش ظرفیت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و گازرسانی ایستگاه های CNG پارسیان و درگهان از جمله پروژه های گازرسانی در سال ۹۵ است.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان به طرح جامع گازرسانی به استان اشاره کرد و گفت: طرح جامع گازرسانی به شهرها و روستاهای استان با ۵ معیار سنجیده می شود. در معیار اول شهر ها و روستاهایی که نیاز به خط انتقال، تغذیه، شبکه و انشعاب دارند همچون شهر میناب، جاسک، بشاگرد، بندرلنگه که مستلزم مدت زمان بیشتری صرف  اجرای گازرسانی به این شهرها می باشد. معیار دوم شهرها و روستاهایی که نیاز به اجرای خط تفذیه، شبکه و انشعاب دارند مثل شهر بندرعباس،کیش و تخت.

پروین ادامه داد: معیار سوم شهرها و روستاهایی که نیاز به اجرای شبکه و انشعاب دارند مثل بستک و قلعه قاضی. معیار چهارم شهرها و روستاهایی که نیاز به اجرای انشعاب دارند مثل حاجی آباد و  معیار آخر گازرسانی به شهرها و روستاها به روش CNG مثل ابوموسی و هرمز است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید