Performancing Metrics

تولید گاز ایران با قطر در پارس جنوبی برابر می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 349853
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1395 - 21:42
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه تولید گاز ایران و قطر در پارس جنوبی تا پایان امسال برابر می‌شود، گفت: شرط تحقق این برنامه تامین منابع مالی توسط شرکت ملی نفت ایران است.

اتاق خبر: علی‌اکبر شعبانپور با اشاره به راه‌اندازی فازهای ۱۷ و ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ تا پایان سال جاری، گفت: افتتاح پنج فاز استاندارد در طول یکسال در تاریخ توسعه پارس جنوبی بی‌سابقه بوده و به نوعی رکود به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اعلام اینکه پس از اجرای برجام و گشایش مراودات بین‌المللی باید برای افزایش تولید نفت و گاز هرچه سریع‌تر اقدام کنیم و با توجه به برنامه‌های صادرات گاز و توسعه صنایع متکی به آن، ناگزیر به افزایش تولید هستیم، تصریح کرد: با لغو تحریم ها روند توسعه پارس جنوبی شتاب بیشتری گرفته است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه توسعه هرچه سریع‌تر فازهای پارس جنوبی درخواست شرکت ملی نفت ایران است، اظهار داشت: قطعا اگر شرکت نفت و وزارت نفت به تعهدات خود برای حمایت و تامین مالی پروژه‌ها پایبند باشند، شرکت نفت و گاز پارس نیز به تعهدات خود عمل می‌کنیم.

شعبانپور با تاکید بر افزایش چشمگیر تولید گاز تا پایان سال جاری با توسعه فازهای جدید میدان مشترک پارس جنوبی، تاکید کرد: با عمل به تعهداتمان انتظار داریم تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی تا پایان امسال با قطر برابر شود، اما لازمه آن حمایت همه‌جانبه و تامین اعتبارات مورد نیاز است.

وی توسعه پارس جنوبی را یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: یکی از مظاهر اقتصاد مقاومتی افزایش برداشت از میدان‌های مشترک نفت و گاز کشور بوده و برای پرهیز از شعارزدگی باید برداشت از میدان‌های مشترک را همپای کشورهای همسایه افزایش دهیم.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید