Performancing Metrics

دارندگان نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی اردبیل تجلیل می‌شوند | اتاق خبر
کد خبر: 349897
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1395 - 23:51
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: طی مراسمی در روز ۲۲ خردادماه دارندگان نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی استان تجلیل می‌شوند.

اتاق خبر:علیرضا دباغ عبداللهی ظهر پنج‌شنبه در حاشیه هماهنگی این برنامه تصریح کرد: در این مراسم که به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی است از شرکت‌کنندگان در دو سالانه نگاره‌های چوبی کشور نیز تجلیل به عمل می‌آید.

وی با اشاره به تجلیل از مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه‌های خارجی صنایع‌دستی اضافه کرد: این برنامه در نظر دارد گوشه‌ای از تلاش‌های فعالان صنایع‌دستی استان را معرفی و از‌ آن قدردانی کند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی استان تعداد فعالان صنایع‌دستی استان را ۱۳ هزار نفر عنوان کرد و متذکر شد: این تعداد در سامانه اینترنتی با پروانه تولید انفرادی و گروهی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته دباغ عبداللهی بخش اعظمی از تولیدکنندگان استان قبل از اینکه سامانه راه‌اندازی شود کارت شناسایی صنعت گری دریافت کرده بودند که شامل ۲۰ هزار نفر هستند.

وی با بیان اینکه برخی از این تعداد کارت خود را تمدید نکرده‌اند اما فعال هستند، ادامه داد: بیش از ۵۰ هزار کارگاه صنایع‌دستی در استان دایر است که از این تعداد ۱۵ هزار مورد شهری و مابقی روستایی است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی استان اضافه کرد: ۶۲ صنعت دست در استان پروانه تولید و کارت شناسایی دارند.

دباغ عبداللهی افزود: برخی از این رشته‌ها شامل چندین زیرگروه است از جمله رودوزی الحاقی شامل ۲۰ رشته مجزا است که به صورت تجمیع شده محاسبه می‌شوند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید