Performancing Metrics

غذاهایی نفرت انگیز دنیا | اتاق خبر
کد خبر: 349913
تاریخ انتشار: 21 خرداد 1395 - 00:53
آیا حاضر هستید قهوه‌ای بخورید که از مدفوع حیوان درست شده باشد؟ حاضر هستید یک کبوتر کامل را خورده یا منقار پرنده‌ای را بخورید؟ برخی از گران‌ترین و عجیب‌ترین غذاها در جهان اغلب نفرت‌انگیزترین چیزهایی هستند که می‌توانید تصور کنید.

قهوه مدفوع فیل

اغلب آن را «عاج سوخته» می‌نامند اما این قهوه بیشتر به خاطر ترکیب اصلی‌اش یعنی مدفوع فیل شناخته شده است.

شاید فکر کنید که می‌خواهیم با شما شوخی کنیم ولی این قهوه کاملاً واقعی بوده و گران‌ترین قهوه جاوا است که می‌توانید بنوشید. در جنگل گُلدن تری‌اَنجل در تایلند، دستانِ سخت‌کوشِ کارگران، مدفوع را از محل ایمن‌گاه فیل‌ها جدا می‌کند. علتش آن است که فیل‌ها از دانه‌های قهوه تغذیه می‌کنند که با دقت انتخاب، شسته و خشک شده است. این فیل‌ها میوه، برنج و آب را هم همراه این دانه‌ها می‌خورند. سپس این دانه‌ها به صورت مدفوع از بدن آنها تخلیه می‌شود. سیستم گوارش این فیل‌ها پروتئین‌های دانه‌هایی را که تولید می‌کنند تخریب می‌نماید و گفته می‌شود که مزه‌ای خوشمزه داشته و دیرپَز است. هر فنجان از این قهوه ۵۰ دلار است. تا به حال تنها ۱۰۰ کیلو از این قهو‌ه‌ی نادر ساخته و تولید شده است.

 

پرندگان کبابی

توکا یکی از گران‌ترین خوراک‌های مشهور  فرانسه بوده، هر چند که مصرف آن غیرقانونی است. توکا شباهت زیادی به پرستو دارد. پیش از پختن، این پرندگان حسابی در الکل خوابانده می‌شوند. بعد از این‌ها، کبوتر کباب شده و کل آن خورده می‌شود، حتی تمام استخوان‌هایش.

خوک‌های یابنده قارچ

فرض کنید خوکی را به جنگل ببرید، بگذارید برای لحظاتی با پوز‌ه‌ی خود زمین را بکند و بعد آنچه را که حیوان یافته است بخورید. شاید این کار کمی احمقانه یا مسخره به نظر برسد اما دقیقاً به همین روش می‌توانید قارچِ دنبلان را بیابید؛ این قارچ یکی از گران‌ترین خوراک‌هاست.

قارچ‌های دنبلانِ مشکی و سفید هر دو در فانتزی‌ترین غذاها در جهان استفاده می‌شوند. هم خوک‌ها و هم سگ‌های آموزش‌دیده اغلب استادِ یافتن قارچ‌های دنبلانی هستند که بیشتر در جنگل می‌رویند. برای آنکه چیزی را امتحان کنید که توانایی پرداخت هزینه‌اش را داشته باشید، پیشنهاد ما قارچ‌های دنبلان نسبتاً جدید اورگن است. هر ۴۰۰ گرم از آن ۱۵۰ دلار قیمت دارد.

غده‌های داخلی

خوش‌گوشت‌ها خوراکی نسبتاً گول زننده‌اند، چرا که اسمشان با ماهیت واقعی آنها متفاوت است. خوش‌گوشت‌ها در واقع به غده تیموس و پانکراس هر گوسفند جوان گفته می‌شود. خوش‌گوشت‌ها از گوشتِ خوک یا گوشت برّه ارزان‌تر بوده و دسترسی بیشتری به آنها وجود دارد. از این خوراک در غذاهای جالبی استفاده می‌شود. خوش‌گوشت‌ها اغلب یا سرخ شده و یا در ماهی‌تابه تفت داده می‌شود اما می‌توان آنها را به شیوه‌های مختلف دیگری هم پخت. اگر بتوانید ترکیبات خام خوش‌گوشت‌ها را تهیه کنید چندان ارزان نیستند، اما برای سرو آنها در رستوران باید پول زیادی پرداخت کنید.

قهوه گربه زباد

قهوه زیاد که بیشتر آن را به نام کوپی لواک می‌شناسند از دانه‌های قهوه‌ای درست می‌شود که توسط زباد نخلیِ آسیایی هضم می‌شود و صادقانه باید گفت این حیوان، اصلاً ظاهر زیبایی ندارد. این گربه زباد را به نام گربه تادی هم می‌شناسند اما می‌شود گفت که نه تادی است و نه گربه. در واقع این حیوان شباهت زیادی به تیره جوندگان دارد.

اما فکر می‌کنید که چرا این قهوه این‌قدر گران است؟ علّتش به خاطر زبادهاست. این حیوان دانه‌هایی را انتخاب می‌کند که حاوی بهترین مغز هستند، بنابراین شما محصولی را مصرف خواهید کرد که با دقت زیاد انتخاب شده است. فرایند هضم آن هم باعث خوشمزه‌تر شدن این دانه‌های قهوه می‌شود، چرا که فرآیند تخمیر در داخل بدن حیوان صورت می‌گیرد.

با توجه به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، قیمت این قهوه می‌تواند گران باشد اما اغلب بین ۱۰ تا ۱۰۰ دلار است.

میوه بدبو

یکی از بدبوترین چیزهایی که ممکن است در زندگی با آن روبرو شوید، میوه دوریان است. در برخی مواقع می‌توانید آن را از فاصله نسبتاً دور هم بو بکشید. با این حال، گفته می‌شود که مزه آن فوق‌العاده است. در واقع این میوه دارای بافت فرنی مانند و مزه‌ای بسیار شور دارد. اگر ساکن مالزی یا سایر جاهایی باشید که این میوه در دسترس باشد، قیمت آن به طور متوسط ۱۵ دلار است. با این حال، یافتن آن در سایر کشورها بسیار دشوار است. بنابراین قیمت آن پیش از بارگیری در کشتی به شکل یخ‌زده یا منجمد-خشک ۳۰ دلار خواهد بود.

سوپِ خون

در ویتنام، این سوپ به تیئت کان یا پودینگ خون معروف است که به «سوپ خون» ترجمه شده و همین عنوان نشان می‌دهد که حاوی چیست. در این سوپ، خون تازه اردک را با سس ماهی مخلوک می‌کنند. بادام‌زمینی و گوشت جاهای مختلف بدن این حیوان هم به آن افزوده شده و در ظرفی که حاوی خون این حیوان است سرو می‌شود. پیدا کردن جائی که این غذا در آن سرو شود در اکثر کشورها دشوار است و علّتش، احتمال بروز خطر آنفولانزا مرغی است. دولت ویتنام در تلاش است تا تنها به همین دلیل، مصرف این غذا را غیرقانونی کند. بهتر است در تعطیلاتتان این غذا را بخورید، غذایی که حتی در کشور بومی‌اش هم گران است.

کوسه فاسد

حتی شکموها هم همیشه اشتهای خوردن هاکارْل، این خوراک ایسلندی را ندارند. برای درست کردن این خوراک، نخست یککوسه را ذبح می‌کنند. سپس بدن کوسه در چاله‌ای شنی به مدت چند ماه دفن می‌شود. بعد از این مدت، از چاله بیرون آورده شده و آن را آویزان می‌کنند تا خشک شود، سپس آن را در محفظه‌هایی قرار می‌دهند تا به مدت چند ماه دیگر حسابی تخمیر شود. گفته می‌شود که مزه این کوسه بسیار شبیه مزه آمونیاک است. این کوسه را نمی‌توانید در هیچ کشور دیگری پیدا کنید، بنابراین وقتی به ایسلند سفر کردید می‌توانید آن را بخورید. این خوراک در رستوران‌های ایسلند، خوراک اصلیِ گران‌قیمتی محسوب می‌شود.

ساندویچ مغز سرخ‌شده

این خوراک هیچ اسم خاصی ندارد و اسمش را گذاشته‌اند ساندویچ مغزِ سرخ‌شده و بیشتر آن را در غربِ میانه در ایالات متحده می‌توان یافت. مغز این ساندویچ، مغز گوساله است و درست به مانند یک همبرگر کاملاً سرخ شده و سرو می‌شود. گفته می‌شود که بافت آن حالت خامه‌ای دارد. این نوع مغزها چندان گران نیستند. اگر آنها را در فروشگاه پیدا کردید، باید برای خوراک مغز گاو چیزی حدود ۱۰ تا ۲۰ دلار بپردازید.

تخم‌های قدیمی ماهی

همه شما اسم خاویار را شنیده‌اید، اما فراموش نکنید که این خوراک چقدر خوراک عجیبی است. بهترین خاویار در جهان، خاویارِ الماس ایران است. خاویار، تخم‌هایی است که از ماهی خاویار گرفته می‌شود. نوع خاویار الماس از پیرترین ماهی‌های خاویار گرفته شده و نیم کیلو از آنها هزاران دلار قیمت دارد.

منبع: کجارو

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید