Performancing Metrics

مقام صربستانی بر همکاری تحقیقاتی و دانشگاهی با ایران تاکید کرد | اتاق خبر
کد خبر: 349945
تاریخ انتشار: 21 خرداد 1395 - 02:49
معاون رئیس موسسه بذر و دانه نووی ساد صربستان در امور پژوهش های علمی در نشستی با رایزن اقتصادی و سیاسی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد بر همکاری تحقیقاتی و دانشگاهی با ایران در امور کشاورزی بخصوص در بخش دانه های روغنی تاکید کرد.

اتاق خبر:  «سانیا واسیلیویچ» روز پنجشنبه در دیدار با «محمد جواد ایزدی» با توجه به همکاری های طولانی صربستان و ایران در زمینه کشاورزی گفت: در هماهنگی های بعمل آمده با سفارت ایران در بلگراد توانستیم که در چند سال اخیر همکاری های کشاورزی بخصوص در بخش دانه های روغنی را افزایش دهیم.
وی همچنین با ارایه توضیحاتی در رابطه با فعالیت موسسه بذر و دانه نووی ساد صربستان در زمینه اقدام های تحقیقاتی برای اصلاح بذر ذرت به کار جدید تحقیقاتی این موسسه در امور کشت و پرورش دانه های آفتاب گردان اشاره کرد و افزود: اکنون این موسسه در تلاش برای تولید روغن از آفتابگردان است به این دلیل که آب کمتری برای رشد و پرورش آفتابگردان نیاز است و در ضمن به لحاظ اقتصادی نیز به صرفه می باشد.
واسیلیویچ به علاقمندی دانشکده کشاورزی نووی ساد برای همکاری های تحقیقاتی و آموزشی با دانشگاه های ایران اشاره کرد و افزود: در این زمینه گفت و گوهایی با دانشگاه کشاورزی در شهر کرج صورت گرفته و قرار است که در سال 2017 این همکاری ها اجرایی شود.
وی همچنین تبادل هیات های کشاورزی از ایران به صربستان در سال گذشته و همچنین سفر های مقامات صربستان به ایران را برای آشنایی با امکانات و توانایی های دو کشور بسیار مهم دانست و گفت: انتظار داریم که با امضای تفاهم نامه همکاری بین بلگراد و تهران در زمینه همکاری های کشاورزی در آینده نزدیک بتوانیم همکاری در این زمینه را به سطح مطلوبی ارتقا بدهیم.
مسئول امور پژوهشی موسسه دانه و بذر نووی ساد به هشتاد و سومین نمایشگاه بین المللی کشاورزی نووی ساد که در 25 اردیبهشت ماه امسال برگزار شد، اشاره کرد و ابراز علاقمندی کرد که ایران در این نمایشگاه نیز مانند نمایشگاه کتاب و گردشگری بلگراد، حضور فعالی در آینده نزدیک داشته باشد.
رایزن اقتصادی و سیاسی سفارت کشورمان در بلگراد نیز در این ملاقات به تلاش های سفارت ایران در بلگراد برای گسترش روابط سنتی و همکاری های ایران و صربستان در تمامی زمینه ها از جمله امور کشاورزی اشاره کرد و دیدار های مقامات دو کشور در سال گذشته را گامی مهم برای آشنایی از امکانات یکدیگر دانست.
«محمد جواد ایزدی» برای توسعه همکاری بین ایران و صربستان درحوزه کشاورزی، برگزاری همایش های مشترک بین مراکز تحقیقاتی و تجاری و همکاری بین دانشگاهی و همچنین موسسه های کشاورزی بین ایران و صربستان را گامی بسیار مهم برای تبادل دانش های یکدیگر عنوان کرد.
وی همچنین در این نشست توسعه همکاری های علمی، فناوری و کارهای تحقیقاتی درحوزه های کشاورزی را عنوان کرد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید