Performancing Metrics

بلندترین آسمان خراش های چین | اتاق خبر
کد خبر: 350157
تاریخ انتشار: 22 خرداد 1395 - 12:05
گر به چین سفر کرده باشید حتما آسمان‌خراش‌های این کشور باعث سر گیجه‌اتان شده‌اند. تعداد این برج‌های سر به فلک کشیده بقدری زیاد است که تا از نزدیک نبینید باورتان نمی‌شود.

اتاق خبر: ساختن آسمان‌خراش کاری بسیار پرهزینه و وقت‌گیر است، اما گویی در چین اینکار بسیار ساده تلقی می‌شود، به حدی که در گوشه و کنار شهرهای مدرن این کشور پهناور، برج‌هایی به چشم می‌خورد که نگاه کردن به قله‌ی آن‌ها از پایین، حتما باعث گردن درد خواهد شد.

مرکز ژانگ‌نان سوژو

مرکز ژانگ‌نان سوژو

ژانگ‌نان یک آسمان خراش مرتفع در جیانگسو سوژو بوده که در حال ساخت است. ارتفاع این ساختمان ۷۲۹ متر و ساخت آن سال ۲۰۱۴ آغاز شده است و سال ۲۰۲۰ تمام می‌شود. در زمان اتمام پروژه‌، این ساختمان سومین آسمان‌خراش بلند دنیا و بلندترین در چین خواهد بود.

مرکز مالی بین‌المللی پینگ‌آن

مرکز مالی بین‌المللی پینگ‌آن

مرکز مالی بین‌المللی پینگ‌آن یک ساختمان ۱۱۵ طبقه‌ای در شهر شنژن است. طبق برنامه این ساختمان باید همین امسال پایان یابد. در حال حاضر این برج دومین برج بلند دنیا و بلندترین آسمان‌خراش چین است. سال گذشته یک عکاس شجاع مالزیایی با نام کیو وی لونگ از این ساختمان بالا رفت و از آن بالا تصاویر و ویدئوهای زیبایی را به ثبت رساند.

مرکز گرینلند ووهان

مرکز گرینلند ووهان

گرینلند ووهان ۶۳۶ متر ارتفاع دارد و ۱۲۵ طبقه است. این ساختمان که قرار است سال ۲۰۱۸ به اتمام برسد قرار بود ۶۰۶ متر باشد اما برای اینکه بتواند از برج  شانگهای در قد و قواره پیشی بگیرد، ارتفاعش را به ۶۳۶ متر ارتقا داد. شرکت گرینلند جز فهرست Fortune ۵۰۰ است و در ادامه‌ی این لیست چندین بار نام این شرکت را خواهید شنید.

برج شانگهای

برج شانگهای

معماری و نمای بسیار جالب این ساختمان آن را منحصر بفرد کرده است. نمای تماما شیشه‌ای با بالا رفتن ساختمان چرخش ۱۲۰ درجه‌ای دارد و همین امر باعث می‌شود که بنا در برابر باد تا ۲۴ درصد مقاوم‌تر عمل کند. این معماری منحصر بفرد بعلاوه میزان مصرف فولاد را هم تا ۲۵ درصد نسبت به مقداری که در ساختمان‌های مشابه مصرف می‌شود کاهش داده و باعث شده است که در هزینه‌های ساخت هم ۵۸ میلیون دلار صرفه‌جویی شود. توربین‌های عمودی قرار گرفته در نوک برج قادرند که ۳۵۰۰۰۰ کیلو وات برق را در سال تولید کنند.

گلدن فایننس ۱۱۷

گلدن فایننس 117

تنها آسمان‌خراش در دنیا که یک الماس در قله‌اش تعبیه شده گلدن فایننس واقع در تیانجین است. قرار است این ساختمان با ارتفاع ۵۹۷ متر و ۱۱۷ طبقه در سال ۲۰۱۷ تکمیل و تبدیل به دومین برج بلند چین شود.

مروارید شمال

مروارید شمال



مروارید شمال برجی مرتفع با مرواریدی عظیم‌الجثه در قله که نماد خرد، خلوص و تجمل است. این آسمان‌خراش که نام دیگرش مرکز مالی جهانی بائوننگ شنیانگ است یک آسمان خراش ۵۶۵ متری است که گفته می‌شود سال ۲۰۱۸ تکمیل خواهد شد.

مرکز مالی سی‌تی

مرکز مالی سی‌تی

مرکز مالی سی‌تی قرار است دومین برج از دوقلوهای گوانژو در کنار رودخانه‌ی مروارید باشد. ساخت این برج به قدری سریع پیش رفته است که  از آن به عنوان سریع‌ترین ساخت در تاریخ مدرن یاد می‌شود.

مرکز چو تای فوک بینهای تیانجین

مرکز چو تای فوک بینهای تیانجین

با اینکه مرکز تجارت جهانی از این برج بلندتر است، طبقه‌ی آخر جدیدترین برج تیانجین مرتفع‌تر ساخته شده است. معماران شرکت معماری معروف اسکیدمور، اوینگز و مریل طراحی این برج را بر عهده داشته‌اند.

چاینا زون

چاینا زون

پکن به اندازه‌ی شانگهای برج و آسمان خراش ندارد، اما چاینا زون با پیشی گرفتن از مرکز تجارت جهانی سوم بلندترین برج این شهر شده است. این برج ۵۲۸ متری نامش را از جام شراب باستانی چینی گرفته که الهام بخش طراحی ساعت شنی ساختمان بوده است. سازندگان این برج گفته‌اند که سال آینده‌ی میلادی ساختمان به پایان می‌رسد.

مرکز گرینلند دالیان

مرکز گرینلند دالیان

دالیان که بیشتر به سواحل، بندرها و طبیعتش شهرت دارد، به تازگی به زمره‌ی شهرهای دارای آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده هم اضافه شده است.

برج اداره‌ی مرکزی ۲ هنگکین

برج اداره‌ی مرکزی 2 هنگکین

برج اداره‌ی مرکزی ۲ هنگکین یک آسمان‌خراش ۴۹۰ متری است که در ژوهای واقع شده و قرار است سال ۲۰۱۷ به پایان برسد.

برج گرینلند چنگدو

برج گرینلند چنگدو

این برج با ارتفاع ۴۶۸ متر، طراحی زیبا و کریستال گونه‌ای دارد و در این فهرست به عنوان جذاب‌ترین شناخته می‌شود. ساخت آن سال ۲۰۱۴ آغاز شده است و ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد.

برج کورپوریت اَوِنیو ۱ چانگ‌کینگ

برج کورپوریت اَوِنیو 1 چانگ‌کینگ

با اینکه نام چندان جالبی ندارد با ۴۶۸ متر ارتفاع در زمان پایان ساخت بلندترین برج چانگ‌کینگ خواهد بود.

برج R&F گوانگدانگ تیانجین

برج R&F گوانگدانگ تیانجین

برج R&F گوانگدانگ تیانجین یک ساختمان ۹۱ طبقه است که پیشنهاد ساخت آن سال ۲۰۰۸ ارائه شد و قرار بوده است که امسال پایان یابد. در زمان پایان بلندترین برج تیانجین خواهد شد.

ریور ویوو پلازا

ریور ویوو پلازا

از آنجایی که ووهان شهر رودخانه‌ها و دریاچه‌ها است، نمای این برج برگرفته از قایق‌هایی است که در رودخانه‌ی یانگ‌تسه حرکت می‌کنند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید