Performancing Metrics

جمع آوری کمک مالی برای داعش در جنگ فلوجه | اتاق خبر
کد خبر: 350159
تاریخ انتشار: 22 خرداد 1395 - 09:18
سخنگوی وزارت کشور سعودی بطور رسمی تایید کرد:
نیروهای عراقی بعد از گذشت 30 ماه ، سرانجام جمعه شب به 400 متری مرکز شهر فلوجه در 55 کیلومتری غرب بغداد رسیدند و گزارش های رسیده حاکی است نبردهای سنگینی میان نیروهای عراقی و گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این شهر جریان دارد.

 اتاق خبر- درحالی که دولت سعودی تلاش گسترده سیاسی، رسانه ای برای توقف عملیات فلوجه طی دو هفته بعمل آورده است، اکنون سخنگوی وزارت کشور سعودی بطور رسمی تایید کرد که شهروندان سعودی در جنگ فلوجه برای گروه تروریستی داعش کمک های مالی جمع آوری کرده اند.
به گزارش ایرنا، منصور الترکی در یک مصاحبه با خبرنگاران آمریکایی از طریق ویدئو کنفرانس که از سوی سفارت سعودی در واشنگتن هماهنگ شده بود، در بهانه جویی از این اقدام مستمر سعودی ها طی 6 سال گذشته ، مدعی شد که علت این امر مشارکت الحشدالشعبی در عملیات آزادسازی فلوجه بوده است.
این گزارش را سایت 'عین العراق نیوز' ترجمه و منتشر کرده است که در آن الترکی گفته که مردم را نمی توان کنترل کرد. وی اما در عین حال از وجود یک برنامه زیر پوشش کمک به کودکان فلوجه از سوی دولت سعودی خبر داد.
سعودی ها ، از هنگام شروع بحران سوریه در سال 2011 ضمن کمک های مستقیم ، بخشی از کمک های خود را بویژه برای تامین مالی گروه های تروریستی از جمله داعش، از طریق حساب های شخصی و با عنوان کمک های مردمی انجام داده اند.
مخالفت و کارشکنی علیه عملیات فلوجه از سوی سعودی ها به بهانه های مختلف صورت گرفت؛ ابتدا نگرانی از جان غیرنظامیان را مطرح کردند و سپس مساله ورود نیروهای الحشدالشعبی را به عملیات طرح کردند و در مرحله بعد حضور مشاوران نظامی ایران را در کنار نیروهای عراقی بهانه کردند و در آخرین مورد مساله زنان سعودی حاضر در فلوجه را مطرح کردند تا به هر طریق ممکن یک جریان بین المللی علیه عملیات فلوجه راه بیاندازند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید