Performancing Metrics

خشم سعودی ها از درخشش هنر ایرانی در جهان | اتاق خبر
کد خبر: 350255
تاریخ انتشار: 22 خرداد 1395 - 19:33
عبدالعزیز محمد القاسم نویسنده عربستانی در مقاله ای در پایگاه خبری شئون خلیجیه ، با ابراز ناراحتی شدید از درخشش وموفقیت فیلم های ایرانی به ویژه فیلم هایی با مضمون دینی و تاریخی ٬از بی توجهی کشورهای عربی به مقوله فرهنگ شدیدا انتقاد کرد .

اتاق خبر - در این مقاله آمده است: در حالی که کشورهای عربی و به خصوص کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مشغول کپی برداری برای ساخت وسایل نقلیه بزرگ و برج های آسمان خراش هستند و به آن افتخار می کنند٬ ایرانی ها با سرمایه گذاری در عرصه فرهنگ و هنر٬ برای ارتقای شان و مقام مردم خود می کوشند.

محمد القاسم با اشاره به ساخت برج ها و آسمان خراش های بزرگ در کشورهای عربی نوشت: سیمان که روح ندارد، به خصوص که همین برج های آسمان خراش را نیز کشورهای خارجی می سازند اما عرصه فرهنگ و هنر٬ شناسنده و معرفی کننده هرجامعه ای به جهان است.
وی افزود: ایران امروز در زمینه سینما بسیار پیشرفت کرده و در سطح جهانی مطرح است، کما اینکه شبکه بی بی سی با انتشار گزارشی در باره سینمای ایران نوشت 'سینمای ایران نگاه ها را در جشنواره های جهانی به خود معطوف کرده و گوی سبقت را ربوده است'.
عبدالعزیز محمد القاسم در ادامه نوشت :جشنواره های سینمایی که به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب ایران از سال 1979میلادی تاکنون در تهران برگزار می شود ٬از استقبال مردمی گسترده برخوردار است و فیلم های ایرانی و بین المللی در آن به نمایش گذاشته می شود.
این نویسنده عربستانی افزود: ایران فیلمی را در باره حضرت محمد (ص) با حمایت دولت و با هزینه حدود 40 میلیون دلار تولید کرده است و پیش از آن نیز فیلم هایی از دیگر پیامبران الهی مثل حضرت یوسف، ایوب و سلیمان (ع)، همچنین دو فیلم در باره حضرت علی (ع) و فرزندش امام حسن (ع) ساخته و این فیلم ها علاوه بر دیگر فیلم های عادی و دراماتیک است که هرساله تولید می شود و ایران با آن ها در جشنواره های جهانی به خوبی و با موفقیت مشارکت می کند.
محمد القاسم در این مقاله ضمن اشاره به اظهارات حسن بن شلیخه نویسنده مغربی در باره موفقیت های سینمایی ایران در جهان ٬افزود: در حالی که کشورهای عربی واقع در سواحل ایران به فکر ساخت ماشین های بزرگ ورزشی و آسمان خراش ها هستند، ایران در زمینه فرهنگ و هنر نیز سرمایه گذاری می کند تا شان مردم خود را بالا ببرد.
' ایران در حمایت مادی و معنوی از کارگردانان خود موضعی راهبردی اتخاذ کرده و همین امر باعث شده سینمای این کشور از مرز و محدوده مردم ایران گذشته و به عرصه های جهانی راه یابد و با فرهنگ ها و تمدن کشورهای دیگر ارتباط برقرار کند.'
این نویسنده سعودی در پایان با اشاره به شکست سینمای کشورهای عربی نوشت: جهانیان سیره زندگی صحابه پیامبر (ص) یا انبیای الهی را از دیدگاه دشمنان ما می بینند در حالی که ما هیچ قدرتی نداریم مگر این که فتوای تحریم این فیلم ها را صادر کنیم.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید