Performancing Metrics

نمایان شدن سیگنال‌های خروج ازرکود صنعتی | اتاق خبر
کد خبر: 350261
تاریخ انتشار: 22 خرداد 1395 - 19:55
معاون وزیر صنعت با بیان اینکه سیگنال‌های خروج از رکود صنعتی در ماههای ابتدای سال جاری نمایان شده است، گفت: در سه ماهه ابتدای امسال از دوره رشد منفی صنعت خارج شدیم.

اتاق خبر: محسن صالحی‌نیا در خصوص وعده وزارت صنعت، معدن و تجارت برای خروج از رکود بخش عمده‌ای از واحدهای صنعتی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برای خروج از رکود ۷۵۰۰ تا ۱۰ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط اقدامات اساسی در حال انجام است و موانع پیش روی تولید این دسته از صنایع، در کارگروههای رفع موانع تولید در استان‌ها و نیز کارگروه اصلی در دولت رسیدگی می‌شود تا به مرور بتوان تولیدات را افزایش داد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بخشی دیگر از صنایع در قالب واحدهای بزرگ از جمله خودروسازی‌ها، لوازم خانگی، فولادسازی، لوازم ساختمانی و پتروشیمی روند کار خود را در رابطه با تولید دارند که در حال انجام است و اگر موانعی هم باشد، وزارت صنعت آن را رصد کرده و آن دسته از آنها که محدودکننده تولید هستند را از میان برخواهد داشت.

وی تصریح کرد: براساس آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، صنایع فولادسازی، قطعه‌سازی، لوازم خانگی و خودروسازی رشد مناسبی در تولید را در سه ماهه ابتدای سال جاری تجربه کرده‌اند که بر این اساس به نظر می‌رسد حتما همگان با رشدی که در بخش اقتصاد کشور پیش‌بینی شده و به تبع آن رشدی که در بخش صنعت محتمل است، رشد مناسبی را در سه ماهه اول امسال تجربه خواهیم کرد که به مرور به کل ماه‌های سال نیز تعمیم خواهد یافت.

به گفته صالحی‌نیا، البته اکنون نمی‌توان به لحاظ عددی نسبت به رشد سه ماهه اول امسال در بخش صنعت، پیش‌بینی قطعی صورت داد، ولی به میزان کوچکی از رشد منفی فاصله می‌گیریم و رشد مثبت را هرچند به میزان اندک تجربه خواهیم کرد اما به مرور با توجه به مجموعه کارهای انجام شده، تولید در بخش صنعت روند افزایشی خواهد گرفت.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید