Performancing Metrics

اتلاف ۲۰ میلیون فوت مکعب گاز در ایران متوقف شد | اتاق خبر
کد خبر: 350328
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1395 - 00:34
با اجرای یک طرح جدید، سوختن و اتلاف روزانه حدود ۲۰ میلیون فوت مکعب گازهاي همراه نفت در تاسیسات تقویت فشار رگ سفید در مناطق نفت‌خیز جنوب متوقف شد.

اتاق خبر: محمد باورساد در تشریح اجرای طرح جدید توقف اتلاف و سوزاندن گازهای همراه نفت در یکی از تاسیسات نفتی در منطقه آغاجاری، گفت: با اجرای ایک طرح ابتکاری توسط متخصصان داخلی و استفاده از امكانات موجود، روزانه ٢٠ ميليون فوت مكعب گاز همراه نفت ايستگاه تقويت فشار گاز رگ سفيد یک در ايستگاه تقويت فشار گاز رگ سفيد دو جمع آوري و سوختن این گازها جلوگیری شد.

مديرعامل شركت نفت و گاز آغاجاری با اعلام اینکه اجرای این طرح علاوه بر مزیت های اقتصادی منجر به عدم آلودگی محیط زیست و توقف انتشار گازهای همراه نفت خواهد شد، تصریح کرد: توربو كمپرسورهاي ايستگاه رگ سفيد یک به دليل مشكلات فنی به صورت مستمر در سرويس قرار نداشتند.

این مقام مسئول با بیان اینکه با بررسي‌هاي فني انجام گرفته و استفاده از نرم افزار شبيه‌ساز توسط كارشناسان  داخلی، انجام اصلاحيه هاي لازم در ايستگاه هاي تقويت فشارگاز رگ سفيد یک و دو در دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت: در نهایت اجرای این طرح منجر به صرفه جویی و جمع آوری روزانه ٢٠ ميليون فوت مكعب گازهای همراه نفت در این منطقه نفت‌خیز کشور شده است.

وی با تاکید بر اینکه جمع آوری این میزان گاز منجر به تامین پایدارتر خوراک صنایع پتروشیمی بندرامام خواهد شد، خاطرنشان کرد: علاوه بر این ظرفیت تزریق گاز به مخازن نفتی به ویژه مخزن بي بي حكيمه افزایش می‌یابد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید