Performancing Metrics

شرط تابستان بدون خاموشی در تهران اعلام شد | اتاق خبر
کد خبر: 350369
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1395 - 02:59
یک مقام مسئول در صنعت برق اعلام کرد: در صورتی‌که مردم در مصرف برق به ویژه در ساعات پیک صرفه‌جویی کنند، تابستان در تهران خاموشی نداریم.

اتاق خبر:کامبیز ناظریان در تشریح آخرین اقدامات در دست اجرا به منظور تامین پایدار برق مشترکان تهرانی در فصل تابستان، گفت: راه‌اندازی نرم‌افزار مدیریت آنلاین شبکه برق با هدف کنترل لحظه ای وضعیت شبکه برق رسانی تهران یکی از فعالیت‌های مهم انجام گرفته است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به آمادگی بیش از ۲ هزار نیروی عملیاتی توزیع برق تهران بزرگ در پیک بار تابستان، تصریح کرد: بهره‌برداری از ۱۷۰ دستگاه جدید به منظور بهبود قابلیت مانور شبکه، بهره‌برداری از نرم افزار جدید مبتنی بر وب و GIS درمدیریت اتفاقات، تعدیل بار نقاط پربار و نامتعادل شبکه شامل ۱۰۰۰ فیدر، ۹۲ ترانسفورماتور پربار و ۷۵۰ فیدر با بار متعادل و همچنین بارگیری و بازدید تمامی پست‌ها شامل ۱۸ هزار دستگاه تراسفورماتور و اجرای مانورهای آمادگی مقابله با بحران از دیگر فعالیت‌های انجام گرفته است.

ناظریان با تاکید بر اهمیت اجرای طرح‌های پیک سایی در توزیع برق تهران، اظهار داشت: درحال حاضر طرحی با بیش از ۲۲۰ مگاوات کاهش پیک درسطح شهر تهران در حال اجرا بوده و جایگزینی حدود ۷۰ کیلومتر از شبکه کابلی فرسوده در هر دو بخش فشار متوسط و فشار ضعیف و همچنین تحویل و نصب ۶۲۰۰ دستگاه خازن ۱۲.۵ کیلووار هوایی به ظرفیت تقریبی ۸۰ مگاوار از برنامه‌های اجراشده در زمینه کاهش پیک است.

وی در ادامه با اشاره به این که تلاش گرفته برای تابستان بدون خاموشی در سطح شهر تهران، تاکید کرد: اگر هر مشترک با تغییر نگرش خود درخصوص استفاده از تجهیزات پرمصرف برقی و نحوه بهره‌برداری و زمان استفاده از آن‌ها تنها ۱۰۰ وات صرفه‌جویی داشته باشد در زمان پیک بار حدود ۴۰۰ مگاوات در مصرف انرژی صرفه جویی خواهدشد.

این مقام مسئول، تاکید کرد: به منظور تأمین برق پایدار شهر تهران، جدی گرفتن مساله مدیریت مصرف برق از سوی مشترکان تنها راه مقابله با بحران خاموشی در فصل تابستان است.

معاون توزیع برق تهران با اشاره به اینکه بالغ بر ۸۵ درصد زمان رفع خاموشی‌های ۲۰ کیلوولت مربوط به انجام عملیات مانور درشبکه است؛ بهبود زمان رفع خاموش‌های شبکه ۲۰ کیلوولت را ضروری خواند و یادآور شد: استفاده از تجهیزات اتوماسیون حدود ۱۰ درصد زمان خاموشی هرمشترک را کاهش می‌دهد و تا امروز فعالیت‌هایی برای راه اندازی وتجهیز سیستم‌های اتوماسیون با فناوری‌های روز دنیا از سوی توزیع برق تهران بزرگ انجام گرفته و درحال حاضر شهر تهران مجهز به ۱۲۵۰ کلید ۲۰ کیلوولت اتومیت با قابلیت قطع و وصل از راه دور است.

به گفته وی بیش از ۵۰ درصد از حجم اتوماسیون‌های کشور در شهر تهران است افزود: یکی از اهداف و برنامه‌های ما این است که تا سه سال آینده ۱۲۵۰ کلید اتومات ۲۰ کیلوولت را به ۶ هزار کلید افزایش دهیم.

این مقام مسئول در پایان از اجرای پروژه مانیتورینگ پست‌های توزیع درتهران خبرداد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت توزیع برق تهران دارای قابلیت مانیتورینگ آنلاین تمامی فیدرهای ۲۰ کیلوولت شهر تهران با هدف کنترل و پایداری شبکه برق‌رسانی است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید