Performancing Metrics

ظرفیت حمل بار خطوط ریلی شمال ۲.۵ تن در سال است | اتاق خبر
کد خبر: 350378
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1395 - 03:49
مدیرکل راه‌آهن شمال، ظرفیت خطوط ریلی شمال برای حمل بار را در سال ۲.۵ میلیون تن اعلام کرد.

اتاق خبر:یوسف گران پاشا بعدازظهر شنبه در نشست هم‌اندیشی حمل‌ونقل ریلی - بندری با اشاره به نقش حمل‌ونقل ریلی در جابجایی بار بنادر گفت: با توجه به اینکه بندر امیرآباد به عنوان تنها بندر شمال کشور بوده که از طریق راه‌آهن شمال به شبکه ریلی کشور متصل است ولی تاکنون از این ظرفیت به‌خوبی استفاده‌نشده است.

وی افزود: یقیناً این موقعیت فرصت بسیار خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در حوزه حمل‌ونقل دریایی و ریلی است.

گران پاشا با اشاره به ظرفیت خطوط ریلی راه‌آهن شمال برای حمل سالانه ۲.۵ میلیون تن بار گفت: قطعاً برای اینکه بتوانیم ظرفیت عملکردی در بنادر را افزایش دهیم و از انباشت بار در بنادر جلوگیری کنیم نیازمند جابجایی سریع کالا با حجم گسترده در بنادر هستیم که این امر تنها از طریق حمل‌ونقل ریلی امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیرکل راه‌آهن شمال از استقرار دفتر ارائه خدمات راه‌آهن شمال به مشتری در بندر امیرآباد خبر دادو گفت: این دفتر که با مساعدت و همکاری بندر امیرآباد ایجادشده، پاسخگوی سؤالات و مشکلات صاحبان کالا و مشتریان حوزه ریلی برای رونق بخشیدن این صنعت در بندر امیرآباد است.

منبع:مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید