Performancing Metrics

اعتصاب خلبانان شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی | اتاق خبر
کد خبر: 350423
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1395 - 07:01
حدود 160 پرواز شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی «اس ای اس» روز شنبه به علت اعتصاب خلبانان سوئدی این شرکت لغو شد که سرگردانی بالغ بر 20 هزار مسافر را درپی داشت.

اتاق خبر - به گزارش اسوشیتدپرس از کپنهاگ، این شرکت هواپیمایی مستقر در استکهلم اعلان کرد که پروازهایی با خلبانان دانمارکی و نرو‍ژی داشته، لغو نشده اند.
خبرگزاری سوئدی «تی تی» گزارش داد: در حالی که اتحادیه خلبانان سوئد خواستار دریافت اضافه حقوق به میزان 3.5 درصد شده ، این شرکت هواپیمایی پیشنهاد افزایش حقوق به میزان مجموعا 2.2 درصد داده است.
کارین نایمن معاون شرکت هواپیمایی سوئد «اس ای اس» در بیانیه ای اعلان کرد: با توجه به اینکه متاسفانه دو طرف نتوانسته اند به توافق برسند، اعتصاب خلبانان از جمعه شب آغاز شد.
دولت های سوئد، دانمارک و نروژ بخشی از مالکیت اس ای اس را در اختیار دارند که بزرگ ترین شرکت هواپیمایی منطقه اسکاندیناوی به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، درحالی که فرانسه در هفته های اخیر با موج گسترده اعتراض های صنفی دست به گریبان است و مسابقات جام ملت های اروپا (یورو 2016) نیز تحت تدابیرشدید امنیتی در این کشور آغاز شده است، خلبانان شرکت هواپیمایی فرانسه 'ایر فرانس' نیز از روز شنبه به جمع اعتصاب کنندگان پیوستند.
اعتصاب چهار روزه خلبانان ایرفرانس، می تواند برنامه سفر هزاران فوتبال دوست را برای دیدن بازی های یورو 2016 فرانسه که وارد دومین روزخود شده است، برهم زند.
شرکت ایرفرانس روز شنبه و در پی اعتصاب خلبانان تا 30 درصد پروازهای خود را لغو کرد.
اتحادیه خلبانان ایرفرانس اعلام کرد: این اعتصاب که در اعتراض به اصلاحیه قانون کار فرانسه برگزار می شود، از روز شنبه تا سه شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.
اتحادیه خلبانان فرانسه خواستار آن شده است تا دولت فرانسه اصلاحیه قانون کار را که به موجب آن استخدام و اخراج افراد برای کارفرمایان سهل می شود، پس بگیرد.
همزمان 'فردریک گاژی' (Frederic Gagey) رئیس اجرایی شرکت ایرفرانس وعده داده است که اختلال در پروازهای مربوط به شهرهایی فرانسه که میزبان مسابقات یورو 2016 می باشند را به حداقل برساند.
این مقام شرکت ایرفرانس گفت این اعتصاب ها روزانه پنج میلیون یورو ضرر به این شرکت وارد می کند.
راه آهن تنها یکی از بخش هایی است که بتازگی و پس از 9 روز اعتصاب، کار خود را در فرانسه از سر می گیرد.
در بیش از یک ماه گذشته بخش های مختلف در فرانسه همچون بخش حمل و نقل و پالایشگاه ها و نیروگاه های برق هسته ای در فرانسه در اعتراض به اصلاحیه قانون کار دست به اعتصاب های گسترده ای زده اند.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید