Performancing Metrics

کردهای سوریه به دنبال قطع خطوط ارتباطی تروریست ها با خاک ترکیه | اتاق خبر
کد خبر: 350459
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1395 - 09:58
کردهای سوریه به گفته یکی از رهبران آنها در تلاش برای قطع کامل خطوط ارتباطی و نقل و انتقال تروریست ها از ترکیه به سوریه هستند.

اتاق خبر - عبدالاسلام محمد علی نماینده حزب اتحاد دمکراتیک سوریه که یک حزب کردی است در مسکو در گفت وگو با رسانه های نزدیک به این حزب اعلام کرد: این مبارزه ارزشمندی است که ما بتوانیم خطوط ارتباط تروریست ها از ترکیه را به سوریه قطع کنیم و همزمان مناطق کردنشین سوریه را از عفرین تا مرزهای عراق به همدیگر متصل کنیم.
وی افزود: بعد از آزادسازی شهر منبج در شمال شرقی سوریه، به سوی شهر اعزاز پیشروی خواهند کرد اما در این محور حملات هوایی آمریکایی ها را به عنوان پشتیبانی هوایی نخواهند داشت و بجای آن نیروهای هوایی روسیه کردها را کمک خواهند کرد.
وی تصریح کرد: حمله برای آزادسازی اعزاز از چند محور خواهد بود و این برای ما کردها در سوریه افتخار بزرگی خواهد بود که جلو ورود تروریست ها را به خاک سوریه از ترکیه بگیریم و با این اقدام مناطق کردنشین نیز از عفرین تا مرز عراق با همدیگر مرتبط خواهند شد.
در همین حال، «عدنان ابو امجد» فرمانده یگان های شورای نظامی شهر منبج در استان حلب سوریه نیز روز شنبه گفت که کُردها آماده اند شهر منبج در کنار مرز ترکیه را که در اشغال گروه تروریستی داعش است، آزاد کنند.
وی یادآور شد که کُردها در حال حاضر موفق شده اند سه روستای دیگر در نزدیکی منبج را آزاد کنند و کنترل چند شهر در استان حلب و همچنین بزرگراه های منبج - حلب و رقه - منبج را در اختیار گیرند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید