Performancing Metrics

توزیع قلیان در پارک‌ها شکارگاهی برای سوق دادن جوانان به سمت اعتیاد | اتاق خبر
کد خبر: 350567
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1395 - 19:25
فرماندار اصفهان تأکید کرد
توزیع قلیان در پارک‌ها شکارگاهی برای سوق دادن جوانان به سمت اعتیاد شده که عوارض ناشی از آن تأثیر مستقیم بر سلامت خانواده‌ها و شخص مصرف‌کننده خواهد داشت.

به گزارش اتاق خبر،فضل‌الله کفیل در جلسه کار گروه سلامت و امنیت غذای شهرستان اصفهان گفت: قلیان یک معضل اجتماعی ناهنجار است که متأسفانه چهره منفوری در جامعه ندارد و بسیاری از افراد آن را بی‌ضرر و غیرقابل اعتیاد می‌دانند.

قلیان یک معضل اجتماعی ناهنجار است که متأسفانه چهره منفوری در جامعه ندارد و بسیاری از افراد آن را بی‌ضرر و غیرقابل اعتیاد می‌دانند.

وی ضمن تأکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی نفرت از مواد مخدر از جمله سیگار و قلیان برای مصرف‌کنندگان توسط سازمان‌های مردم نهاد، صدا و سیما و شهرداری، افزود: باید اقدامات لازم در این راستا انجام شود که تهیه نظام نامه‌ای برای پارک‌ها که خود مردم پایبند به اجرای آن باشند، از اقدامات مؤثر در این زمینه خواهد بود.

فرماندار اصفهان همچنین خاطر نشان کرد: توزیع قلیان در پارک‌ها شکارگاهی برای سوق دادن جوانان به سمت اعتیاد شده که عوارض ناشی از آن تأثیر مستقیم بر سلامت خانواده‌ها و شخص مصرف‌کننده و آسیبی برای شهروندانی که برای تفریح سالم و استفاده از فضای سالم در پارک‌ها حضور دارند، خواهد داشت.

کفیل اظهار داشت: با راه‌اندازی و تقویت بسیج اطلاع‌رسانی عمومی در خصوص مضرات دخانیات و پخش تیزرهای آموزشی و تولید برنامه‌های مختلف تلویزیونی و مستند می‌تواند در این راه گام‌های مؤثری برداشت و جامعه را به سمت یک جامعه ضد مصرف دخانیات و ایمن سوق داد.

وی در ادامه تأکید کرد: هیچ‌کدام از چایخانه‌ها مجوز ارائه قلیان را ندارند و هیچ خلأ قانونی برای برخورد با مجموعه‌های متخلف توسط نیروی انتظامی، اتاق اصناف، اتحادیه صنفی نداریم و در صورت گزارش مردمی و مشاهده مسؤولان ذی‌ربط و اکیپ‌های بازرسی با متخلفان برخورد قانونی انجام خواهد شد.

منبع فارس

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید