Performancing Metrics

اختلافات عمیق میان آمریکا و ایران پابرجا است | اتاق خبر
کد خبر: 350574
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1395 - 12:20
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با طرح ادعاهایی بی‌اساس علیه کشورمان گفت که واشنگتن همچنان با رفتار ایران علیه متحدان آمریکا به شدت مخالف است.

اتاق خبر- جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مصاحبه با روزنامه القدس العربی چاپ لندن، درباره سیاست خارجی آمریکا در قبال منطقه خاورمیانه گفت: آمریکا برای یافتن راه‌حل سیاسی مبتنی بر مذاکره برای بحران سوریه تلاش می‌کند.

کربی در ادامه مدعی شد: اقدامات نظام (سوریه) فقط به افزایش محبوبیت گروه‌های تروریستی کمک کرده است و روسیه مسئولیت ویژه‌ای در اعمال فشار بر نظام برای پایان دادن به حملاتی که شهروندان را از بین می‌برد، دارد. وی از ایران خواست تا شبه نظامیان شیعه را برای پایبندی به آتش بس تحت فشار قرار دهد.

کربی با بیان این‌که اختلافات عمیق میان آمریکا و ایران به قوت خود باقی است، ادعا کرد: واشنگتن هم‌چنان با رفتار بی‌ثبات‌ کننده ایران در چند منطقه از جمله علیه شرکای آمریکا در خلیج (فارس) و حمایت آن از نمایندگانش در مناطقی مانند سوریه و یمن به شدت مخالف است.

وی در ادامه این گفت‌وگو به موضوع یمن، لیبی و برخی دیگر از کشورهای منطقه پرداخت.

به گزارش ایسنا، ادعاهای مقامات آمریکایی دربار ه نقش و نقوذ ایران در منطقه در حالی مطرح می‌شود که ایران همواره ضمن رد چنین ادعاهایی، آن‌را تلاشی از سوی غرب و برخی کشورهای منطقه برای منحرف کردن توجه جامعه بین‌الملل از این حقیقت دانسته است که دخالت‌های آمریکا در منطقه و سیاست‌های عربستان و برخی دیگر از کشورهای منطقه در حمایت از افراطی‌گری و خشونت سبب ایجاد و توسعه گروه‌های تروریستی در خاورمیانه و حتی جهان شده که جنگ‌های داخلی، بی‌ثباتی، ناامنی و ناآرامی را در این منطقه در پی داشته است.

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید