Performancing Metrics

چرایی علاقه روس ها به محصولات ایرانی | اتاق خبر
کد خبر: 350579
تاریخ انتشار: 24 خرداد 1395 - 10:53
سیده فاطمه مقیمی

اتاق خبر- گروه اقتصادی: روابط ایران و روسیه در ماه های اخیر در وضعیت بسیار خوبی به خصوص بعد از حذف برخی از تعرفه های بالا، به سر می رود. در حقیقت با توجه به مسائل به وجود آمده در ترکیه، روسیه تبدیل به بازاری جدید برای محصولات تولید داخل شده است و در این میان صادرات محصولات لبنی در دو ماهه اخیر نیز رونق گرفته است.

دلایل زیادی را می توان در علت علاقه روس ها به محصولات کشاورزی ایران برشمرد اما مهمترین دلیل این امر وجود سرمای شدید در روسیه به مدت 4 ماه در سال است که امکان کشت و برداشت هر نوع محصول کشاورزی را غیرممکن می کند. نزدیک بودن فاصله بین دوکشور ایران و روسیه را می توان به عنوان یک مزیت دیگر برای تجار ایرانی و صادر کنندگان محصولات کشاورزی برشمرد. به نظر می رسد با توجه به صحبت ها و مذاکرات صورت گرفته شاهد اقداماتی نیز در مورد تسهیل صدور روادید برای تجار باشیم.

علیرغم این نکات مثبت و امیدوار کننده مشکلاتی همچنان در مورد محصولات صادراتی ایران به روسیه به چشم می خورد که عمدتا در ارتباط با نوع کیفیت بسته بندی مواد غذایی می باشد. این مشکلی بوده است که همواره تولید کنندگان ایرانی با آن مواجه بوده اند. خوشبختانه شاهد تغییرات مثبتی در این زمینه هستیم و به نظر می رسد که کیفیت بسته بندی محصولات غذایی ایرانی در حال افزایش می باشد.

در کنار مشکلات ترانزیتی مسائل مالی و نقل و انتقال پول  نیز یکی از مواردی است که باعث بروز مانع بر سر راه ارتقا روابط تجاری میان ایران و روسیه شده است.  ارتباطات بانکی در این زمینه یکی از مواردی است که همواره باعث بروز مشکل برای تجار ایرانی و روس شده است. با این حال این نقل و انتقالات بانکی تا حد زیادی راحتر شده است.

اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه با توجه به روابط اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور و برگزاری نمایشگاه های تجاری ایران در روسیه تلاش بسیاری برای ارتقا روابط بین دو کشور داشته است و در این راه تلاش های زیادی برای دعوت و حضورهیات های تجاری روس در ایران و عقد قرارداد های تجاری بین تجار و شرکت های ایرانی و روس انجام  شده که در نهایت باعث رونق اقتصاد کشور خواهد شد.

عضو هیات مدیره و خزانه دار اتاق بازرگانی ایران و روسیه

نظرات
مجید
| |
2016-06-18 01:37:03
آره بنظرم تا رابطه میان ترکیه و روسیه رابطه معقولی نیست فرصت خوبی برای ایران هست تا بازار های روسیه رو در دست خودش بگیره
ADS
ADS
پربازدید