Performancing Metrics

ظهور یک جانشین موفق تازه برای هیت لجر! + عکس | اتاق خبر
کد خبر: 350646
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1395 - 23:35
در حالی که شایعات و اخبار زیادی پیرامون کمیک بودن بیش از حد برخی قسمت ها و سکانس های «جوخه خودکشی» (یا جوخه انتحاری) اولین فیلم دربردارنده کاراکترهای منفی شماری از داستان های کمیک استریپی شنیده می شود، ویل اسمیت یکی از بازیگران مشهور این فیلم هفته پیش زبا

به گزارش اتاق خبر، می گویند سازندگان این فیلم با دوری جستن از شوخی های تلخ «بت من مقابل سوپرمن» تمی سبک تر را به اثر هنری خود بخشیده و حتی در این راه برخی قسمت ها و صحنه ها را از نو گرفته اند ولی اسمیت در این باره می گوید: فیلم تازه ما ادغامی از رویدادهای جدی و برخی اظهارات کمیک است. وقایع تند و صریحی را در این فیلم خواهید دید که توسط دیوید ایر کارگردان «جوخه خودکشی» با برخی ادوات ملایم همراه شده اند. او به ما تذکر داد که ما کاراکترهای کمیک بوکی را بازی کنیم اما کاراکترهایی که ایده ها و روش های مشخصی دارند. آدم هایی که احساسات شان واقعی است. او از این طریق حتی کمدی بودن برخی اظهارات ما را توجیه کرد.

ملایمت در کنار خشونت
 
اسمیت می افزاید: فیلم سرعت چشمگیری در خلق حوادث دارد و محکم و قوی عمل می کند و در بعضی صحنه هایش واقعاً خشونت آمیز است و در کنار آن برخی نماهای ملایم و آرام را نیز داریم. کاراکتر «شات یک دختر دارد و بسیاری از اتفاقات از همین نقطه شروع می شود. اسمیت همچنین تاکید می ورزد که «جوخه خودکشی» چیزی مثل «Dead Pool» نیست که اواخر بهمن ماه سال پیش اکران شد و به رغم مهجور بودن در میان قهرمانان کمیک بوکی فروش شگرفی در سینماهای جهان داشت. وی اضافه می کند: این فیلم نیز سرشار از کاراکترهای کمیک استریپی و ابرقهرمانان حاضر در این گونه داستان ها است و با این فرق که این آدم ها و موجودات در قصه های موجود چهره ای منفی داشته اند با این حال وقتی فیلم به حرکت در می آید، فرقی بین خوب و بد وجود ندارد و آنها با یکدیگر ادغام می شوند و بسیاری از کارهایی که این کاراکترها به رغم بد بودن انجام می دهند، جنبه خیر دارد و آثاری نیک و مثبت را بر جای می گذارد. آنچه در این فیلم برای تحقق و ترسیم صحنه های اکشن انجام شده، با صحنه های تند و پر طنین فیلم های جنگی واقعی و جدی برابری می کند و کمتر نشانی از آثار فانتزی دارد که «جوخه خودکشی» و کاراکترهای آن به آن تعلق دارند. البته تکرار می کنم که برخی صحنه های فیلم نیز تم شوخ و خنده دار را نیز دارند، مانند صحنه ای که در آن بومرنگ (جای کورتنی) به جای مشارکت کردن در درگیری ها گوشه ای نشسته و با آرامش یک فنجان چای می نوشد و دور و بر او ما در حال شدیدترین برخوردها هستیم.
بازگشت دشمن ابدی
 
گفتنی است در این فیلم رل معروف ژوکر را که از دشمنان ابدی و شاخص بت من است، جارد لتو بازی کرده و او همانی است که سه سال پیش برای بازی در فیلم «باشگاه خریداران دالاس» جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش دوم مرد سال را بدست آورد. این در حالی است که ایفا کننده قبلی رل ژوکر در سری فیلم های بت من که هیت لجر استرالیایی بود و همزمان با اکران فیلم در ۲۸ سالگی بر اثر استفاده بی رویه از قرص های آرامبخش در خانه اش جوانمرگ شد، در ایفای این رل چنان موفق بود که جایزه اسکار نقش دوم مرد سال ۲۰۰۸ را ربود. اسمیت در این باره می گوید: ایام فیلمبرداری «جوخه خودکشی» به قدری فشرده و کارها چنان زیاد بود که در آن ایام من هرگز چهره جارد لتو را بدون گریمی که روی صورت او به قصد ایفای رل ژوکر صورت می گرفت، ندیدم و اولین دیدار ما در حالت عادی و واقعی بودن چهره او همین هفته پیش در جشنواره «Cinema.Com» صورت پذیرفت. آنجا که کمپانی برادران وارنر تمامی اعضای گروه تولید فیلم را گرد آورد و من نیز توانستم با جارد لتو گفت وگویی داشته باشم و بنشینیم و راجع به مسایل مختلف حرف بزنیم. مطمئنم او بر خلاف محتویات فیلم «جوخه خودکشی» و در تضاد با کاراکترش در آن فیلم، برای شما یک موش زنده و خوک مرده را نخواهد فرستاد!
 
یک رقیب داخلی جدی
 
اسمیت البته در تعریف از لتو و توانایی اش اصلا کوتاهی به خرج نداده است و او را جانشینی موفق و تازه برای هیت لجر فقید در ایفای رل ژوکر می انگارد و می گوید بازی پرشور لتو در این نقش به او و سایر بازیگران فیلم انگیزه کار بیشتر و درخشش فزون تر را بخشید تا هرگز از پای نایستند و بکوشند مثل لتو باشند. لتو به ما درس های زیادی داد و موقعی که تصاویر فیلم کامل شد و ما راش ها را دیدیم، از تبحر و تسلط لتو در ایفای رل دشوار محوله یکه خوردیم. حتی فیلم های کوتاهی که از قسمت های تصویری لتو برای ایفای این رل گرفته شده بود، جدیت او را در این راه نشان داده و مشخص می ساخت که وی چقدر محکم و حرفه ای با مسئله برخورد کرده است. به خودم و اطرافیانم گفتم دوره تنبلی گذشته و باید چهار نعل به حرکت در آییم و در غیر این صورت لتو به ما رحم نخواهد کرد و کل فیلم را خواهد بلعید. او از کاراکترهای منفی و بد فیلم های کمیک استریپی نیز قوی تر و بیرحم تر نشان می دهد و حتی از شخصیت های فیلم «جوخه خودکشی» هم که بر اساس شهرت و شخصیت شان تماماً بد کردار و پر قساوت اند، ظالم تر جلوه می کند. او واقعا با هیت لجر فقید برابری می کند و شاید هم در این نقش خاص از او فراتر رفته باشد.
 
وصال روحاني
 
باني فيلم به نقل از Entertainment Weekly
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید