Performancing Metrics

فقط روستاییان محروم مرزنشین از مزایای مبادلات مرزی برخوردار شوند | اتاق خبر
کد خبر: 350665
تاریخ انتشار: 24 خرداد 1395 - 01:06
استاندارسیستان وبلوچستان گفت: فقط افراد واجدالشرایط و روستاییان محروم مرزنشین از مزایای مبادلات مرزی برخوردار شوند.

به گزارش اتاق خبر به نقل ازروابط عمومی استانداری سیستان وبلوچستان  مهندس علی اوسط هاشمی استاندار  در جلسه ساماندهی مبادلات مرزی سیستان اظهار داشت : مشتری مداری با افزایش کیفیت محصولات تثبیت می‌شود و از آنجایی که رونق بازار سیستان و بلوچستان در گروه صادرات است باید سلامت آن تضمین شده باشد تا مشتری را از دست ندهیم.

استاندار در این جلسه ضمن تبریک و گرامیداشت ماه مبارک رمضان و آرزوی بهره مندی از معنویات این ماه ، ابراز امیدواری کرد : فیوضات این ماه منتج به توسعه اخلاق و روابط درست انسانی و ارتباط بیشتر با قرآن باشد .

وی در ادامه خواستار ارزیابی و نقد مثبت از طرح ساماندهی مبادلات مرزی شد و افزود : بحث معابر و بازارچه ها بایستی شفاف تعریف شود و هیچ کدام جای دیگری را نگیرد و موجب تضییع قانون و حقوق افراد نشود .

استاندار با اشاره به آمار بالای دریافت کنندگان کارت مبادلات مرزی ، گفت: این آمار پایش جدی می طلبد و بایستی فقط افراد واجدالشرایط و روستاییان محروم مرزنشین از مزایای مبادلات مرزی برخوردار شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید برنظارت برکیفیت و استاندارد محصولات صادرات و واردات در بازارچه‌های مرزی،تصریح کرد: تضمین سلامت مردم شرط واردات و صادرات است نباید کالاهای وارده به منطقه غیربهداشتی باشد و به سلامت مردم لطمه وارد کند.

استاندار افزود: هر محصولی که مبادله می‌شود باید از سلامت لازم برخوردار باشد و هر جنسی را به هر قیمتی نباید صادر کرد.

وی خاطرنشان کرد: بازارچه‌های مرزی نباید به صورت خیابانی بلکه باید ساماندهی شده باشد و با تشکیل تعاونی ها به کمک خود مردم باید به بازارچه های مرزی زینت بخشیم .

مهندس هاشمی در پایان تاکید کرد: مسؤلان مربوطه تفاوت بازارچه‌های مرزی را با معابر مشخص کنند، مبادلات کالا در بازارچه‌های مرزی باید کوله‌بری و چمدانی و در حد تامین امرار معاش مرزنشینان باشد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید