Performancing Metrics

تحریم‌های غرب مانع توسعه روابط اقتصادی روسیه با ایران نشد | اتاق خبر
کد خبر: 350718
تاریخ انتشار: 24 خرداد 1395 - 04:41
یک کارشناس انرژی در آمریکا گفت، اقدام روسیه در ارائه وام ۲.۵ میلیارد یورویی به ایران نشان می دهد که حتی تحریم های ضد روسی نیز نمی تواند مسکو را از توسعه روابط اقتصادی با شریک جنوبی اش باز دارد.

 

به گزارش اتاق خبر به نقل از اسپوتنیک نیوز، یک کارشناس انرژی در آمریکا گفت، اقدام روسیه در ارائه وام 2.5 میلیارد یورویی به ایران نشان می دهد که حتی تحریم های ضد روسی نیز نمی تواند مسکو را از توسعه روابط اقتصادی با شریک جنوبی اش باز دارد.
شکری با تمجید از اقدام روسیه در اختصاص وام 2.5 میلیارد یورویی به ایران گفت، این اقدام نشان دهنده قصد روسیه برای تقویت روابط اقتصادی با تهران در مواجهه با تحریم های ضد روسی غرب است.

چند روز پیش، معاون وزیر دارایی روسیه اعلام کرد که مسکو آماده اعطای وام 2.5 میلیارد یورویی به ایران بابت پروژه های زیرساختی است.

این کارشناس انرژی افزود، مسکو در حال ایجاد پلی برای ارتباط دادن شبه جزیره کریمه با سرزمین اصلی روسیه است که این پروژه بزرگ 4.5 میلیارد دلاری در شرایط تحریم های اتحادیه اروپا، آمریکا و دیگر کشورهای حامی غرب اجرا می شود.

«اما به رغم این مسئله، روسیه آماده اتخاذ دشوارترین و مهمترین تصمیمات از جمله در زمینه اعطای وام به ایران است. در هر صورت، همه چیز مبتنی بر شراکت سودآور دوجانبه است تا دو طرف به منافع مد نظر خود دست یابند.»

وی افزود، وام 2.5 میلیارد یورویی نشان می دهد که روسیه و ایران قصد دارند روابط اقتصادی شان را توسعه دهند و آن را به سطح جدیدی برسانند.

«بسیاری از شرکت های بزرگ روس نظیر لوک اویل، گازپروم و روسنفت در حال بازگشت به بازار ایران هستند تا همکاری های دو جانبه در بخش انرژی را ادامه دهند. هم اکنون، دو طرف در حال مذاکره درباره مجموعه ای از قراردادهای مهم جدید هستند.»

این کارشناس ایرانی خاطر نشان کرد که حتی تحریم های غرب علیه ایران، نتوانسته تهران و مسکو را از توسعه شراکت اقتصادی باز دارد.

شکری گفت، شرکت های بزرگ روسی ای که در اجرای پروژه های عظیم انرژی در ایران حضور داشته اند، نقش خود را به بهترین نحو ایفا کرده اند و با عمل به وعده های خود، بخش های زیرساختی این پروژه ها را اجرا نموده اند.

منبع:تسنیم

نظرات
ADS
ADS
پربازدید