Performancing Metrics

تحقق کامل اقتصاد مقاومتی به 10 سال فرصت نیاز دارد | اتاق خبر
کد خبر: 350727
تاریخ انتشار: 24 خرداد 1395 - 05:25
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ما اگر امروز بخواهیم با تکیه بر مبانی اقتصاد مقاومتی مشکلات را برطرف کنیم به 10 سال فرصت نیاز داریم تا در این حوزه موفق عمل کنیم.

اتاق خبر:سید حامد عاملی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی و راهبری اقتصاد مقاومتی شهرستان اردبیل اظهار کرد: ماهیت و ذات اقتصاد مقاومتی تولید ثروت است که ما بارها به این موضوع اشاره و تاکید کردیم.

وی با بیان اینکه در بحث اشتغال و تامین امورات زندگی مردم و بخش درآمدی باید این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: ما برای اینکه بتوانیم نسل‌های بعدی را نیز همراه و همسو با این تحولات بنیادین کنیم تا رفاه و آسایش آنها نیز فراهم آید باید یک دوره میان مدت فعالیت و کار اقتصادی سخت و دشواری را تجربه کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ما اگر امروز بخواهیم با تکیه بر مبانی اقتصاد مقاومتی مشکلات را برطرف کنیم به 10 سال فرصت نیاز داریم تا در این حوزه موفق عمل کنیم.

عاملی ضرورت طراحی یک نرم‌افزار مناسب برای توانمندی تولید و کسب ثروت مشروع را  در سطح جامعه یادآور شد و گفت: باید این تولید ثروت به گونه‌ای باشد تا در صورت دست‌اندازی و سنگ‌اندازی بیگانگان اقتصاد ما متوقف نشود.

وی گفت: برای سر و سامان دادن به این اوضاع و تحقق اقتصاد مقاومتی ما به یک پروسه زمانی 10 ساله نیاز داریم چرا که تحقق این خواسته مقام معظم رهبری کاری یک و دو ساله و حرکت یک دولت و دو دولت نیست بلکه  در یک زمانبندی بیش از 10 سال ما به هدف‌گذاری مناسبی نیازمندیم تا اهداف این برنامه عینیت پیدا کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: تولید ثروت باید مستمر و با همراهی وهمکاری تمام مسؤولان و عموم مردم انجام شود چرا که اگر اجماعی نباشد ما در تحقق این خواسته و مطالبه با نارسایی‌ها و مشکلات جدی روبه‌رو می‌شویم.

عاملی بیان کرد: ما باید به فکر نسل‌های بعدی نیز باشیم و تنها به رفاه امروز فکر نکنیم چرا که اگر قرار است تولید ثروتی در جامعه اتفاق بیفتد باید به گونه‌ای باشد تا مسیر عزت، رشد و تعالی نظام و انقلاب در آن به شکل مطلوب تامین شود.

وی با بیان اینکه در نرم‌افزار تعریف شده قطعا این زمانبندی‌ها و برنامه‌ریزی مورد توجه قرار می‌گیرد ادامه داد: بزرگترین ایراد و اشکال ما در این است که همواره این جمله را تکرار می‌کنیم که « به من چه ربطی دارد» در حالی که با این نگاه نمی‌توان موانع و مشکلات اقتصادی را در حوزه‌های مختلف برطرف کرد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نگاه کارمندی و دردمندانه را به مسئله اقتصاد مقاومتی یادآور شد و گفت: به یقین با نگاه کارمندی نمی‌توان مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشید بلکه نگاه دردمندانه نیاز است تا بتوان در این مسیر درست و زیربنایی اقدامات موثری را انجام داد.

عاملی یادآور شد: با گذر از این شرایط باید به فکر نسل آینده‌ای باشیم که می‌خواهند سال‌های سال در این کشور زندگی کنند و از رفاه، آسایش و توانمندی اقتصادی نیز بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی در سطح ملی و منطقه‌ای باید ذهن ما به سمت تولید بیشتر و همچنین افزایش ثروت اقتصادی برود که در تمام کشورها در مسیر تولید سعی کردند یک انقلاب اقتصادی را با محوریت افزایش و توان‌افزایی به انجام برسانند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل رعایت استانداردهای جهانی را در این حوزه در حد وسع و توان و امکان صادرات محصولات تولید شده را به عنوان اصول اساسی در این زمینه یادآور شد و گفت: قطعا دیدگاه ما نیز حمایت از ظرفیت‌های تولیدی و اشتغالزا است.

منبع:فارس

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید