Performancing Metrics

نامزدی اسرائیل برای ریاست کمیته مبارزه با تروریسم را نمی پذیریم | اتاق خبر
کد خبر: 350806
تاریخ انتشار: 24 خرداد 1395 - 11:19
دبیرکل اتحادیه عرب:
دبیر کل اتحادیه عرب روز یکشنبه اعلام کرد: کشورهای عربی نامزدی رژیم صهیونیستی برای ریاست کمیته بین المللی مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد را نمی پذیرند.

اتاق خبر - به گزارش پایگاه خبری مصری الیوم، نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب به نمایندگان کشورهای غربی و اعضای مجموعه غرب اروپا که رژیم صهیونیستی را به عنوان ریاست ششمین کمیته مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد معرفی کرده اند، مراتب اعتراض کشورهای عربی نسبت به نامزدی رژیم صهیونیستی را به آنها اطلاع داده است.
عربی به نمایندگان کشورهای غربی گفته است: غیر معقول است که رژیم صهیونیستی ریاست کمیته مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد را به عهده بگیرد درحالی که خود هر روز مرتکب اعمال غیر قانونی چون ساخت دیوار حایل، نقض روزانه حقوق مردم فلسطین، بازداشت های روزانه افراد مسن، کودکان و زنان فلسطینی می شود.
وی تاکید کرد: اسرائیل روزانه خود مرتکب نقض آشکار قوانین بین المللی و کنوانسیون های حقوق بشری می شود و غیر معقول است که همچنین رژیمی که خود پرونده سیاهی در نقض قوانین بین المللی دارد به عنوان ریاست این کمیته انتخاب شود.
دبیرکل اتحادیه عرب گفت:‌ اگر رژیم صهیونیستی به عنوان ریاست این کمیته سازمان ملل انتخاب شود، مصیبت بزرگی برای سازمان ملل خواهد بود.
عربی یادآور شد که رژیم صهیونیستی همواره درصدد کارشکنی برای رسیدن به حل بحران فلسطین است و هر بار سعی می کند تا با تحمیل دیدگاه خود، وقت کشی کند.
دبیرکل اتحادیه عرب در آغاز نشست با کشورهای غربی، سیاست های رژیم صهیونیستی و پرونده شرمآور این رژیم در ارتکاب جنایت های جنگی، نقض حقوق ملت فلسطین، عدم پایبندی به اجرای قطع نامه های شورای امنیت از جمله قطع نامه 338 مبنی بر عدم جواز اشغال اراضی دیگر کشورها را مورد انتقاد قرار داد و از این رژیم خواست تا از زمین های سال 67 فلسطین عقب نشینی کند.
گروه موسوم به «غرب اروپا» که رژیم صهیونیستی را به عنوان نامزد ریاست کمیته مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد معرفی کرده اند شامل کشورهای غرب قاره سبز در کنار کشورهای استرالیا، نیوزیلند و ترکیه هستند. حضور ترکیه در این جمع تعجب بسیاری از ناظران را برانگیخته است.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید