Performancing Metrics

اعتراض گیتاریست گروه کویین به ترامپ | اتاق خبر
کد خبر: 350859
تاریخ انتشار: 24 خرداد 1395 - 15:39
استفاده از ترانه ماندگار «ما قهرمان هستیم» توسط ترامپ موجب شد تا گیتاریست گروه کویین از وی بخواهد دست از سر این آهنگ بردارد.

به گزارش اتاق خبر، بعد از پیروزی در یکی از انتخابات های حزب جمهوری‌خواه در روز سه شنبه، دونالد ترامپ حسابی احساس پیروزی می کرد برای همین وقتی روی صحنه رفت تا سخنرانی پیروزی اش را ایراد کند، آهنگ نمادین سال ۱۹۷۷ «ما قهرمان هستیم» گروه کویین را هم پخش کرد. البته برایان می، گیتاریست این گروه بریتانیایی افسانه‌ای به هیچ وجه نمی توانست چنین چیزی را قبول کند، برای همین نامه‌ای قدرتمند به او نوشت و گفت هرگز اجازه استفاده از این آهنگ «خواسته و داده نشده» است. می در یادداشتی که روی وبسایت شخصی‌اش منتشر کرد، نوشت: «من بهمنی از نامه های اعتراضی دریافت کردم که بعضی از آن ها را می توانید در صفحه «نامه‌ها»ی ما مشاهده کنید. این اعتراض‌ها نسبت به استفاده از آهنگ «ما قهرمان هستیم» توسط دونالد ترامپ به عنوان آهنگ پیروزی اش مطرح شده بود. این بیانیه ای رسمی از طرف گروه کویین نیست، اما من می توانم تایید کنم که هرگز اجازه استفاده از این آهنگ خواسته و داده نشده است. ما داریم مشاوره می‌گیریم تا تعیین کنیم که چطور می‌توانیم از این اطمینان حاصل کنیم که او دیگر از این آهنگ استفاده نخواهد کرد. بدون توجه به دیدگاه‌های ما نسبت به جهت گیری‌های آقای ترامپ، این همیشه مخالف سیاست ما بوده که اجازه دهیم موسیقی کویین به عنوان ابزار سیاسی مورد استفاده قرار بگیرد. موسیقی ما نمادی از رویاها و باورهای ماست، اما همه می‌توانند به آن گوش کنند و از آن لذت ببرند.»
او درباره صفحه نامه‌ها هم شوخی نمی کرد چون این صفحه پر از یادداشت‌هایی از هواداران عصبانی گروه کویین بود. یکی از هواداران که با استفاده از این آهنگ مشکل داشت، نوشت: «باور کردنش برایم سخت است که به ترامپ و سازمانش اجازه داده شده باشد برای «هویتش» از این آهنگ استفاده کند. این مرد هرکاری که می‌توانسته کرده تا به مسلمانان، مکزیکی ها، زنان، قهرمانان جنگ، رقبا، رسانه های خبری و لیستی طولانی از اشخاص جامعه بی‌احترامی و توهین کند. او عملا برخورد یک زورگو را پیش رو گرفته است. من نمی توانم ارتباطی بین موسیقی کویین و استفاده از آن در حمایت از مردی که کشورمان را سر و ته کرده ببینم. اگر او نگران مردم آمریکا یا مردم سراسر دنیا بود من نگران نمی شدم، اما «قهرمانی» او درباره خودش است. همین.» می هم در پاسخ گفت: «ما مسلما اجازه استفاده او از این آهنگ را نداده ایم. از این اطمینان حاصل خواهم کرد که هرکاری که می توانیم را انجام خواهیم داد تا خودمان را از کمپین زشت دونالد ترامپ دور کنیم.»
این گیتاریست افسانه ای تنها یکی از جدیدترین موزیسین هایی است که از دونالد کبیر خواسته از موسیقی‌اش در گردهمایی‌های سیاسی خود استفاده نکند. تا به حال، مایکل استایپ خواننده گروه R.E.M. و همچنین گروه Everlast هم چنین درخواست هایی داشته اند. استایپ به ترامپ گفت «برو گورت را گم کن» و از آهنگ «It’s the End of the World as We Know it» استفاده نکن و Everlast هم خواسته دست از به کار بردن آهنگ «Jump Around» بردارد. گروه های اِروسمیت و نیل یانگ هم درخواست های مشابهی از ترامپ داشتند.

باني فيلم

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید