Performancing Metrics

نکاتی که احتمالا درباره « آنی هال »به كارگرداني وودي آلن نمی دانید | اتاق خبر
کد خبر: 350875
تاریخ انتشار: 24 خرداد 1395 - 17:10
الوی سینگر ( وودی آلن ) یک بازیگر و شومن آمریکایی است که پس از آشنایی با دختری به نام آنی هال ( دایان کیتون ) دلباخته او می شود.اما روابط این دو با چالش های بسیاری روبروست و ...

به گزارش اتاق خبر، وودی آلن : کمدین، بازیگر، کارگردان، نویسنده و موسیقی‌دان یهودی آمریکایی است. آلن فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان یک نویسنده کتاب‌های طنز و سپس یک کمدین روی صحنه آغاز کرد و سپس در دههٔ ۶۰ میلادی فعالیت فیلم سازی خود را آغاز کرد. آنی هال (۱۹۷۷)، منهتن (۱۹۷۹) و نیمه شب در پاریس (۲۰۱۱) از مشهورترین فیلم‌های وودی آلن اند.

 
وی ۲۴ بار نامزد اسکار و چهار بار برنده آن شده است که این جوایز شامل یک اسکار بهترین کارگردانی و سه جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی شده است.
 
وودی آلن با نام اصلی Allen Stewart Konigsberg اول دسامبر سال ۱۹۳۵ در بروکلین نیویورک در یک خانوادهٔ یهودی ثروتمند متولد شد. او هشت سال از دوران کودکی اش را در مدرسه یهودیان سپری کرد، پس از آن در دبیرستانی به نام میدوود به تحصیلاتش ادامه داد. در آن زمان موهای قرمز رنگ او باعث شده بود تا در بین دوستان و هم کلاسی‌هایش به «قرمز» معروف شود. آلن با هدف کسب درآمد، به نوشتن قطعات طنز و فروش آنها همت گمارد، این فطعات در ستون‌های طنز روزنامه‌ها به چاپ می‌رسید. 
 
پس از آن در سال ۱۹۵۳ در دانشگاه سینمایی نیویورک ثبت نام کرد و بلافاصله در دوره‌ای به نام «تولیدات سینمایی» مردود شده مجبور به ترک دانشگاه شد. از آن پس به مدت دو سال با دستمزدی معادل هفته‌ای ۲۰ دلار، به نویسندگی برای کمدینی به نام دیوید آلبر (David Alber) مشغول بود. سپس وارد تلویزیون شد و به نوشتن متون برنامه‌های تلویزیونی پرداخت. آلن از نوجوانی نواختن کلارینت را آغاز کرد، با ورود به برنامه‌های تلویزیونی، او اسم کوچک وودی هرمن نوازنده مشهور کلارینت را بر خود نهاد.
 
060D79C70000044D 3317645 Woody Allen s fi123123
 
آلن به مدت پنج سال در تلویزیون به فعالیت پرداخت و در نهایت تصمیم گرفت استعدادش را در زمینه بازیگری نیز امتحان کند. اولین حضور او در مقام بازیگر در سال ۱۹۶۰ در کلوپی در منهتن بود. شخصیت کمدی متفاوت و خلاق او به سرعت نگاه‌ها را به سوی او معطوف کرد. در سال ۱۹۶۳ او به عنوان مهمان در اغلب برنامه‌های گفتگوی تلویزیونی ظاهر می‌شد.
 
نخستین فیلم‌نامه او تازه چه خبر پوسی‌کت؟ بود. نخستین فیلمی که کارگردانی کرد چه خبرها، سوسن پلنگی بود، که در اصل فیلمی ژاپنی بود که فقط آن را با گفتار خنده‌آوری دوبله کرد. نخستین فیلمی که به معنای رایج کارگردانی کرد پول را بردار و فرار کن بود. بعد در فیلم دوباره بزنش، سام بازی کرد.
 
در ۱۹۷۷ با تولید و بازی در آنی هال دوره تازه و مهمی در کار خود را آغاز کرد.
 
دایان کیتن : بازیگر، کارگردان و تهیه‌کنندۀ آمریکایی برندۀ جایزۀ اسکار است. اولین نقش مهم او نقش «کی آدامز» در فیلم پدرخوانده بود.
 
کیتِن در سال ۱۹۷۷ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را برای فیلم آنی هال از آن خود کرد.
 
منبع : ویکیپدیا
 
cd33234psd34
 
نکاتی که احتمالا درباره « آنی هال » نمی دانید :
 
زمانی که وودی آلن برای فیلم « آنی هال » برنده اسکار شد، در مراسم حضور نداشت چراکه برنامه اسکار با برنامه نوازندگی مورد علاقه اش همزمان شده بود و او ترجیح داد به تماشای آن بنشیند!
 
نام اصلی آنی هال در فیلم " دایان هال " می باشد. نام بازیگر این نقش هم دایان کیتون است.
 
در انتهای فیلم که لحظه قرار آلوی می باشد، سیگورنی ویور اولین حضور تصویری اش را تجربه کرده و قابل مشاهده است.
 
با 93 دقیقه مدت زمان، « آنی هال » دومین فیلم کوتاهی است که اسکار بهترین فیلم را دریافت کرده است. اولین فیلم « مارتی » است که 91 دقیقه زمان داشت.
 
آلن و کیتون مشکل عجیبی در نگاه مستقیم به یکدیگر در « آنی هال » داشتند چراکه هربار با نگاه به یکدیگر به خنده می افتادند!
 
مارشال مک لوهان اولین انتخاب وودی آن برای این فیلم نبود. وی برای انتخاب های اولش فدریکو فلینی و لوئیز بونوئل را مد نظر داشت.
 
vlcsnap 2013 09 0234
 
در فیلم صحنه ای وجود داشت که در آن آنی و آلوی بصورت فانتزی جهنم را ملاقات می کردند اما این سکانس در نهایت حذف شد و 20 سال بعد در فیلم « Deconstructing Harry » استفاده شد.
 
جف گلدبوم که در آن زمان بازیگر تازه کاری بود حضور مختصری در فیلم دارد و به عنوان مهمان جشن قابل مشاهده است.
 
بروک شیلدز در نقش یک دختر دبیرستانی در فیلم بازی کرد اما صحنه های حضور او از فیلم حذف شد.
 
زمان هر شات فیلم بطور میانگین 14.5 ثانیه است.
 
مجله پریمر در سال 2006 « آنی هال » را یکی از 50 کمدی برتر تاریخ معرفی کرد.
 
در آن زمان به " کی لنز " پیشنهاد بازی در این فیلم مطرح شد اما دوست پسر این بازیگر او را متقاعد کرد که در این فیلم بازی نکند!
 
بودجه فیلم حدود 4 میلیون دلار بود هاست.
 
تهیه کننده فیلم جک رولینز، در سال 1979 اسب مسابقه ای خریداری کرد و نام « آنی هال » را بر روی آن قرار داد!
 
 
منبع:مووي مگ

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید