Performancing Metrics

افزایش مناسبات دو کشور از شیلات تا انرژی | اتاق خبر
کد خبر: 350951
تاریخ انتشار: 24 خرداد 1395 - 12:24
در دیدار ظریف با رییس پارلمان نروژ مطرح شد:
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادمه دیدارش با مقامات نروژی با اولمیک تومسن، رییس پارلمان این در کشور دیدار کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادمه دیدارش با مقامات نروژی با اولمیک تومسن، رییس پارلمان این در کشور دیدار کرد.

وزیر امور خارجه در دومین دیدار رسمی خود در اوسلو با رئیس پارلمان نروژ درباره همکاری‌های دو کشور به ویژه در حوزه پارلمانی و مسائل منطقه‌ای تاکید کرد و با اشاره به زمینه‌های مختلف گسترش روابط دوجانبه در مرحله پسابرجام و استقبال از گسترش همکاری‌های پارلمانی گفت: همکاری‌های اقتصادی دو کشور از حوزه شیلات تا انرژی می‌تواند افزایش یابد.
رئیس پارلمان نروژ نیز با استقبال از گسترش روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد، همکاری‌های پارلمانی دو کشور افزایش یابد. دو طرف در این ملاقات در خصوص بحران سوریه و راه‌حل سیاسی و اقدامات لازم برای پایان آن رایزنی کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان صبح روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک پس از دیدار با همتای نروژی خود در پاسخ به ایسنا در رابطه با دورنمای همکاری‌های اقتصادی با طرف نروژی گفت: نروژ امکانات و پیشرفت‌های زیادی در زمینه شیلات نفت و گاز دارد که می‌توانیم از این دستاوردها بهره ببریم. همین‌طور می‌توانیم در همکاری‌های منطقه‌ای با یکدیگر تعامل داشته باشیم.

وی گفت: حل بحران سوریه یک بعد نظامی خواهد داشت ولی حل آن از راه نظامی نخواهد بود بلکه از طریق سیاسی خواهد بود.

ظریف هم‌چنين طرح چهار ماده‌اي ايران را براي حل بحران سوريه راه‌گشا دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش نروژ در موضوع هسته‌ای و كمك‌هاي اين كشور براي همكاري ايران و قزاقستان در مبادله اورانيوم غني‌شده از نقش اسلو در به ثمر رسيدن مذاكرات هسته‌اي تشكر كرد.

هم‌چنین دو طرف در این کنفرانس خبری به تشریح گفت‌وگوهای دوجانبه خود که در چارچوب روابط دو جانبه و همکاری‌ها در حوزه انرژی بود پرداختند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید