Performancing Metrics

ظریف در جهان بی همتاست | اتاق خبر
کد خبر: 350960
تاریخ انتشار: 24 خرداد 1395 - 12:46
یک کارشناس مصری مطرح کرد:
یک کارشناس مرکز مطالعات الاهرام مصر گفته است که محمد‌جواد ظریف وزیر خارجه‌ای بی‌همتا در جهان است و ادعا کرد که جان کری در هفته‌ بیش از یک‌بار با ظریف درباره مسائل مختلف سیاسی جهان گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، یک کارشناس مرکز مطالعات الاهرام مصر گفته است که محمد‌جواد ظریف وزیر خارجه‌ای بی‌همتا در جهان است و ادعا کرد که جان کری در هفته‌ بیش از یک‌بار با ظریف درباره مسائل مختلف سیاسی جهان گفت‌وگو می‌کند.

عمرو الشوبکی که اخیرا به همراه دو تن از مسئولان مصری به نمایندگی از این کشور در کنفرانس سیاسی سالانه هلسینکی شرکت داشته است به افتتاح برنامه‌های این کنفرانس توسط وزیر خارجه کشورمان اشاره کرد و نوشت: بر خلاف هر سال که برنامه‌های کنفرانس توسط وزیر خارجه فنلاند افتتاح می‌شد، این بار محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران بود که با سخنانش کنفرانس را افتتاح کرد.

وی افزود: ظریف سخنانی زیرکانه و مهم داشت و در حالی با جمله‌ها و الفاظ بازی می‌کرد که «عوض البادی» از کارشناسان ارشد سیاسی سعودی در جمع حاضر بود.

به گزارش شبکه خبری العالم، الشوبکی سپس درباره فرهنگ و مهارت‌های سیاسی بزرگ ظریف گفت: سخنان او به شدت بر جمع اروپایی‌های حاضر، تاثیرگذار بود تا جایی که یکی از وزرای سابق و یکی از پژوهشگران جوان انگلیسی به من گفتند: در زمان حاضر وزیر خارجه‌ای در این سطح، در سراسر جهان وجود ندارد.

وی افزود: یکی از آنان اطلاعاتی تایید نشده به من داد مبنی بر این‌که جان کری در زمان حاضر، هفته‌ای بیش از یک بار با ظریف تماس می‌گیرد و در خصوص مسائل مختلف سیاسی جهان با او گفت‌وگو می‌کند.

کنفرانس «هلسینکی پالیسی فورم» نشستی برای بررسی مسائل امنیتی و صلح در منطقه غرب آسیا است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید