Performancing Metrics

افزایش سن معاینه فنی خودرو از۲ به ۵ سال پشتوانه علمی ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 351055
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1395 - 04:31
رئیس ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران با بیان اینکه از این پس لازمه تردد خودروها در شهر تهران داشتن برگه معاینه فنی است، گفت: افزایش سن معاینه فنی از دو به ۵ سال پشتوانه علمی ندارد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از تسنیم ،سید نواب حسینی در نشست خبری مشترک با پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مراکز معاینه فنی کشور به سیستم سیمفا متصل شده‌اند، اظهار داشت: قرار براین است که کمتر از یک ماه آینده همه مراکز معاینه فنی کشور به این سیستم متصل شوند در غیر این صورت دیگر معتبر تلقی نخواهند شد.

وی ادامه داد: متأسفانه هنگامی که به روزهای آلودگی هوا نزدیک می‌شویم دست اشاره به سمت معاینه فنی خودروها برده می‌شود و همه براین باورند که این مراکز کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند این درحالی است که براساس مطالعات فنی و مهمی که در دانشگاه‌های خودمان انجام شده سهم معاینه فنی در آلودگی هوا تنها ۱۰ درصد است.

رئیس ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران با اشاره به تصادفات جاده‌ای گفت: سهم بسیاری از این تصادفات به دلیل مباحث ایمنی مربوط به خودروها است که در صورت انجام معاینه فنی و عبور از ۱۸ آزمون تعریف شده شهروندان می‌توانند از ایمنی خودروی خود اطمینان خاطر پیدا کنند.

وی با بیان اینکه معاینه فنی در کشور جزء لاینفک یک خودرو واجد شرایط محسوب می‌شود گفت: طبق توافقات صورت گرفته پلیس به صورت جدی داشتن برگه معاینه فنی خودرو را پیگیری خواهد کرد و لازمه این تردد در خیابان‌ها داشتن برگه معاینه فنی است.

حسینی با اشاره به افزایش سن معاینه فنی از دو به پنج سال، اظهار داشت: این اقدام پشتوانه علمی ندارد. وقتی خودروساز نمی‌تواند خودروی خود را بیش از دو سال ضمانت کند، معاینه فنی ۵ ساله توجیهی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: خواهش ما از مجلس دوره جدید این است که تا با پدیده «اینورژن» در سال جاری مواجه نشده‌ایم به موضوع کاهش سن معاینه فنی خودروها بپردازند و در قالب طرح‌هایی که امکان‌پذیر است به این موضوع فوریت بخشیده و وارد عمل شوند.

رئیس ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران خاطرنشان کرد: نظارت بر خودروهای گازسوز یکی دیگر از موضوعاتی است که در سال جاری در مراکز معاینه فنی اجرایی می‌شود. البته ما در تهران تجربه نظارت بر خودروهای گازسوز را داریم اما این موضوع در کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی درباره معاینه فنی موتورسیکلت‌ها نیز گفت: ۱۰ خط معاینه فنی موتورسیکلت‌ در اختیار داریم ولی برای ساماندهی موتورسیکلت‌ها به کمک دولت نیازمند هستیم در صورت نیاز نیز‌ آمادگی افزایش ساعات کار مراکز معاینه فنی در شهر وجود دارد.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید