Performancing Metrics

ارزش معاملات فرابورس در مرز یک هزار و 633 میلیارد ریال | اتاق خبر
کد خبر: 351078
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1395 - 06:14
معاملات امروز فرابورس ایران در شرایطی پایان یافت که ارزش آن به مرز یک هزار و 633 میلیارد ریال رسید.

اتاق خبر:در معاملات 24 خرداد‌ماه بالغ بر 347 میلیون ورقه بهادار در 34 هزار و 861 نوبت دادوستد شد و ارزش آن به یک هزار و 632 میلیارد ریال رسید.

 در این حال شاخص کل فرابورس ایران در ابتدای ساعت بازار روند صعودی به خود گرفت، اما در ادامه افت کرد و در نهایت با افت نامحسوس نسبت به دیروز، روی عدد 789.11 واحد متوقف شد؛ نماد ذوب آهن اصفهان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشت.

در روز جاری بیشترین حجم و ارزش معاملات بازار سهام متعلق به نماد مدیریت انرژی امید تابان هور بود و 32 میلیون و 400 هزار سهم این شرکت به ارزش 59 میلیارد و 650 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

در بازار اول، 64 میلیون و 880 هزار اوراق بهادار به ارزش 148 میلیارد ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم معاملات به نام تابان هور ثبت شد.

همین طور، 60 میلیون اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 206 میلیارد ریال دست به دست شد و بیشترین حجم و ارزش این بازار مربوط به ذوب آهن اصفهان بود.

امروز معامله اوراق اجاره مپنا در نماد "صمپنا2" بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت را از آن خود کرد. همچنین در تمامی نمادهای اسناد خزانه اسلامی در مجموع، 261 میلیارد ریال خرید و فروش ثبت شد.

صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، در میان ETFها بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد، به طوری که حجم معاملات این صندوق امروز به 4 میلیون و 110 هزار ورقه بهادار رسید.

طبق این گزارش، سهام شرکت‌ بیمه دی در کنار مواد ویژه لیا و توسعه خدمات بندری سینا شاهد بیشترین افزایش قیمت بودند و شرکت‌های نیرو سرمایه، فن آوا و بیمه کوثر بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن نیز در روز دوشنبه در بازه 860 تا 880 هزار ریال معامله شد و بیشترین رشد قیمت مربوط به نماد دی‌ماه 93 بود.

نمادهای بانک دی، پالایش نفت تهران، سرمایه‌گذاری مسکن تهران و پالایش نفت لاوان پربیننده‌ترین نمادهای امروز فرابورس بودند.

منبع:فارس

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید