Performancing Metrics

دختر 18 ساله توسط دانش‌آموز 15 ساله خوزستانی نجات یافت | اتاق خبر
کد خبر: 351079
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1395 - 06:19
دانش‌آموز 15 ساله خوزستانی با استفاده از آموخته های خود در زمینه کمک های اولیه، جان یک دختر 18ساله را در مقابل دیدگان مضطرب خانواده‌اش نجات داد.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از روابط‌ عمومی معاونت تربیت ‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، علیرضا حسین‌زاده، دانش‌آموز مقطع متوسطه اول شهرستان اندیمشک که همراه خانواده خود به روستای چشمک از توابع خرم‌آباد رفته بود در مجاورت مقبره امام‌زاده سیدعلی، خانواده‌ای پریشان و وحشت‌زده را دید که دختر 18 ساله ‌شان بیهوش و در خطر مرگ قرار گرفته بود.
بنابر این گزارش، این دانش آموز خوزستانی با کسب اجازه از خانواده این دختر و ارزیابی اولیه، مصدوم را که تنفس و ضربان قلب نداشت، با عملیات احیای قلبی و ریوی بازگردانده و وی را از مرگ حتمی نجات داد.
این دانش‌آموز پایه نهم مدرسه نمونه دولتی شهید بابایی‌زاده اندیمشک در این خصوص گفت: وقتی این دختر را با حالتی شبیه به قفل شده بر روی زمین دیدم، از خانواده اش خواستم تا شرایط وی را بررسی و کمک کنم اما پدرش ابتدا مخالفت ‌کرد که با اصرار و پافشاری، در نهایت اجازه داد عملیات احیا را انجام دهم.
حسین زاده با بیان اینکه دانش خود در این بخش را از آموزش های طرح دادرس کسب کرده، گفت: در ابتدا قدری ترسیده و نگران بودم که اگر این دختر خانم احیا نشود پدرش مرا رها نخواهد کرد اما با توکل بر خدا بر خود مسلط شده و تمام اقداماتی را که در دادرس یاد گرفته بودم، اجرا کردم و وقتی به هوش آمد هزار بار خدا را شکر کردم که توانسته بودم جان یک نفر را نجات دهم.
رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش خوزستان با ابراز خوشحالی از اینکه دانش آموز این استان موفق به نجات جان یک هموطن شده، گفت: نزدیک به 50 هزار دانش‌آموز خوزستانی سالانه در طرح دادرس آموزش می‌بینند.
مقیمی‌پور از تدارک برنامه ای برای تجلیل از این دانش‌آموز خبر داد.

* امسال هشت هزار مدرسه مجری طرح دادرس بوده‌اند
مدیرکل دفتر سلامت وتندرستی وزارت آموزش و پرورش با ابراز خشنودی از بازدهی طرح دادرس گفت: طرح دادرس یا 'دانش‌آموز آماده در روزهای سخت' با هدف تحقق شعار 'هر دانش آموز یک امدادگر' با استقبال دانش‌آموزان روبرو شده است.
دکتر حسن ضیاءالدینی افزود: در مرحله اول این طرح مدارس راهنمایی تحت پوشش قرار گرفتند و در سال تحصیلی 91-92 که آغاز اجرای این طرح بود فقط مدارس مقطع متوسطه اول مراکز استان ها مجری طرح بودند اما در سال جاری هشت هزار مدرسه در سراسر کشور مجری طرح بودند.
مدیرکل دفتر سلامت وتندرستی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: ایران از کشورهای حادثه خیز و در زمره 10 کشور آسیب‌پذیر است و طی سالیان متمادی تلفات و خسارات فراوانی را متحمل شده است.

منبع: ایرنا

94104

 

کلید واژه ها :
نظرات
| |
2016-06-14 08:44:17
روح پدرت پر نور باشه
شیر مادرت حلالت باشه
نفس معلمت همیشه سلامت باشه
منهم در زندگی ناچیز خودم جان 5 نفر را نجات داده ام
افتخار بزرگیست قدرش را بدان
اگر جان یک انسان را نجات دهی انگار جان تمام انسان ها را نجات داده ای
ADS
ADS
پربازدید