Performancing Metrics

حجم بالای پروژه های نیمه تمام در کردستان | اتاق خبر
کد خبر: 351091
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1395 - 07:09
رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی از حجم بالای پروژه های نیمه تمام عمرانی استان انتقاد کرد و گفت: با حجم اندک اعتبارات نمی توان شاهد رفع محرومیت در کردستان بود.

اتاق خبر: منصور مرادی ظهر امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود اظهار داشت: تصویب منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان یکی از مطالبات به حق و جدی مردم استان کردستان به ویژه شهرستان های مرزی این استان به شمار می رود.

وی با اشاره به دستاوردهای اصلی تصویب منطقه آزاد بانه و مریوان در استان کردستان افزود: تصویب این مهم باعث می شود که امنیت پایدار در مرزهای کردستان فراهم شده و در نتیجه مردم نیز از مهاجرت به حاشیه شهرها پرهیز می کنند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  با توجه به نگاه فرا منطقه ای و کلان نگر نمایندگان این دوره که افق روشنی برای ترقی همه جانبه کشور فراهم کرده است انتظار داریم با نگاه دور اندیشانه با مناطق آزاد ذکر شده که در قالب لایحه ای به زودی تقدیم مجلس خواهد شد، با گشاده دستی رفتار اجازه دهند هموطنان محروم در این مناطق از این فرصت برای جبران عقب ماندگی ها استفاده کنند.

مرادی تاکید کرد: بدون شک هر اقدامی که به تثبیت جمعیت در مرزهای کشور کمک کند علاوه بر حفظ تمامیت ارضی کشور در واقع از تبعات مهاجرت به کلانشهرها هم خواهد کاست.

مرادی با بیان اینکه نمایندگان در ایفای نقش قانونی از جانب ملت در برابر وزرای ناکارآمد به تکالیف خود عمل می‌کنند، خطاب به رئیس جمهور، افزود: مردم استان کردستان در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری براساس شعارهای جنابعالی و در راستای بیانیه ۱۰ ماده‌ای اقوام و مذاهب رای بالای ۷۰ درصدی به دولت تدبیر امید دادند و انتظار داشتند بر اساس اعلام شما کارگروه رفع محرومیت‌های کردستان و تزریق اعتبارات جهشی به این استان، تشکیل شود اما متاسفانه این مهم تاکنون عملی نشده است.

وی بیان کرد: حجم بالای پروژه‌های نیمه‌کاره عمرانی در استان کردستان، مشکلات زیادی ایجاد کرده که باید مسئولان هرچه سریع تر وارد عمل شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد:هرچند آمار بیکاری جوانان استان بیداد می‌کند اما براساس اعلام مقامات ارشد استان در بخش عمرانی ۱۵۶۴ پروژه نیمه‌کاره وجود دارد که برای اتمام آنها به ۹۰۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است. با بودجه اندک سالانه استان کاری از پیش نمی‌رود و سایه محرومیت از استان حالا حالاها رخت بر نمی‌بندد.

مرادی انتصاب شایستگان و نخبگان سنی در استان‌های سنی‌نشین را یکی از مهمترین خواسته‌های مردم کردستان عنوان کرد و افزود: در دولت یازدهم با توجه به بیانیه رییس‌جمور انتظار داشتیم این مهم تحقق یابد. به نیابت از مجمع نمایندگان کردستان درخواست می‌کنم زمینه به کارگیری نیروهای کرد اهل سنت در سطوح معاونت وزیر، مدیرکل وزارتخانه‌ها و استانداران به ویژه از نمایندگان ادوار فراهم شود.

نماینده مردم مریوان در مجلس دهم گفت: از رییس سازمان حفاظت محیط زیست درخواست می کنم تا فکری اساسی برای گرد و غبار آسمان کشور  در استان کردستان و  درد و رنج کودکان، زنان و سالخوردگان ناشی از این آلودگی‌ها بیندیشد تا تعداد روزهای هوای پاک این استان افزایش یابد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید