Performancing Metrics

شمال تهران سخت ترین نقطه جمع آوری اطلاعات سرشماری است | اتاق خبر
کد خبر: 351096
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1395 - 07:38
معاون مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه سرشماری نفوس و مسکن سال 95 به صورت الکترونیکی انجام می شود گفت: سخت ترین نقطه جمع آوری اطلاعات برای انجام این سرشماری در پایتخت شمال شهر است.

اتاق خبر:علیرضا زاهدی روز دوشنبه در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران افزود: در شمال پایتخت به دلایل مختلف از جمله ضرورت هماهنگی با مدیر ساختمان، حضور نداشتن مدیر ساختمان، شاغل بودن زن و مرد و حضور نداشتن در ساعات آمارگیری، سرشماری با سختی بیشتری همراه است.
وی گفت: سرشماری در مرحله نخست از سه تا 24 مهر ماه سال جاری به صورت اینترنتی و از 25 مهر ماه به صورت حضوری انجام می شود.
زاهدی افزود: در مرحله حضوری کد آماری خانوارهایی که به صورت اینترنتی اقدام به پر کردن پرسشنامه کرده اند دریافت و ثبت خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ اینترنت در استان تهران 60 درصد است خاطرنشان کرد: متوسط تکمیل پرسشنامه اینترنتی 40 درصد هدفگذاری شده است.
معاون مرکز آمار ایران با بیان اینکه مأموران آمارگیر به صورت داوطلبانه جذب خواهند شد گفت: هر مأمور نسبت به جمع آوری اطلاعات یکهزار و 200 خانوار در طول مدت 30 روز اقدام می کند.
زاهدی با اشاره به اینکه کشورهای مختلفی از جمله کره جنوبی، کانادا و استرالیا سرشماری خود را هر پنج سال یکبار انجام می دهند افزود: در کانادا میزان پاسخ به پرسشنامه سرشماری از 18 درصد در سال 2005 به 54 درصد در سال 2010 رسیده است، در کره جنوبی نیز این عدد از 9 درصد در سال 2005 به 47 درصد در سال 2010 رسیده است.
وی با تأکید به اهمیت و نقش اطلاع رسانی در تسریع روند انجام سرشماری تصریح کرد: تنها 40 درصد از خانواده ها پیش از مراجعه مأموران آمارگیر به درب منازل از سرشماری آگاه می شوند.
سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران روز دوشنبه به ریاست استاندار و با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.
ارائه برنامه ها و اقدامات اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، بررسی مصوبات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی و گزارش اقدامات انجام شده درخصوص واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی محور سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در سال 95 بود.

منبع:مهر

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید