Performancing Metrics

صید غیرمجاز 32 هزار تن آبزی در هرمزگان | اتاق خبر
کد خبر: 351099
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1395 - 07:54
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: 32 هزار تن انواع آبزیان در یکسال گذشته به صورت غیرمجاز در آبهای این استان صید شده است.

اتاق خبر:سیدپرویز محبی دوشنبه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: صید غیرمجاز آبزیان توسط افراد محلی از دغدغه های اصلی این حوزه است که متاسفانه شاهد افزایش روزافزون آن هستیم.
وی افزود: به دلیل ضعف ساختاری یکان حفاظت از منابع آبزیان از لحاظ تجهیزات، نیروی انسانی، بودجه و اعتبار نمی توان آنگونه که باید در این زمینه نقش ایفا کرد.
وی، راههای مقابله با پدیده صید غیرمجاز آبزیان را افزایش گشت های دریایی و خشکی، ممنوعیت صید برای حفظ ذخائرو همکاری با ارگانهایی چون دریابانی عنوان کرد.
محبی گفت: البته گاه شناورهای استان های مجاور و کشورهای همسایه نیز وارد صیدگاه های هرمزگان می شوند که پس از شناسایی، با آنها برخورد می شود.
مدیرکل شیلات هرمزگان بیان کرد: پرونده شناورهای متخلف در صورت اقدام به صید غیرمجاز، به کمیسیون تخلفات صیادی ارجاع و رسیدگی می شود و اگر شناوری بدون پروانه اقدام به صید غیر مجاز کند به مراجع قضایی معرفی می شود.
محبی ابراز داشت: پارسال پرونده 321 شناور متخلف دارای پروانه بهره برداری به کمیسیون تخلفات صیادی ارجاع شد.
وی افزود: در فاصله سال های 90 تا 94، تعداد 165 فروند شناور بدون پروانه متخلف و در سال 94 نیز 30 فروند شناور بدون پروانه که اقدام به صید غیرمجاز کرده بودند به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی گفت: در یک سال گذشته 220 هزار تن انواع آبزیان در استان صید شد که نسبت به سال قبل از آن یک درصد افزایش داشته است.
صید هرمزگان 34 درصد از کل صید کشور را تشکیل می دهد که 30 هزار نفر به صورت مستقیم در این بخش مشغولند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید