Performancing Metrics

ظریف بر گسترش همکاری ایران و نروژ در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد | اتاق خبر
کد خبر: 351151
تاریخ انتشار: 24 خرداد 1395 - 22:06
در دیدار نخست وزیر نروژ؛
وزیر امورخارجه، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، تبادل نظر درباره مسائل منطقه ای و همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی از شیلات تا فولاد و انرژی را از زمینه های قابل گسترش در روابط ایران و نروژ عنوان کرد.

اتاق خبر - محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای خود در اوسلو، با «ارنا سولبرگ» نخست وزیر نروژ در کاخ نخست وزیری این کشور دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی مورد اهتمام گفت و گو و رایزنی کرد.
ظریف در این ملاقات با ابلاغ سلام های گرم رئیس جمهوری اسلامی ایران به نخست وزیر نروژ، دعوتنامه دکتر روحانی از وی را برای دیدار از ایران تقدیم سولبرگ کرد.
نخست وزیر نروژ نیز با اشاره به اینکه با توافق برجام، زمینه برای گسترش همکاری های سیاسی و اقتصادی دو کشور در حوزه های مختلف، فراهم شده است، گفت: امیدوارم همکاری و رایزنی های ایران و نروژ به راه حل سیاسی برای پایان بحران سوریه و همچنین دسترسی مناطق دستخوش بحران در این کشور به کمک های انسانی کمک کند.
طرفین در این ملاقات همچنین در خصوص وضعیت عراق و افغانستان، راههای رویارویی با تروریسم و افراط گرایی و روش های مهار فرقه گرایی تبادل نظر کردند.
سال گذشته نیز معصومه ابتکار در حاشیه اسلوفروم2015 با نخست وزیر نروژ دیدار کرده بود. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه شب گذشته وارد اسلو پایتخت نروژ شد و از صبح امروز -دوشنبه- برنامه فشرده ای برای دیدار با مقامات نروژی داشته است.
وزیر امور خارجه قرار است امشب با ایرانیان مقیم نروژ نشستی داشته باشد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید