Performancing Metrics

۶۲ طرح کشاورزی در استان قزوین افتتاح می شود | اتاق خبر
کد خبر: 351182
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1395 - 14:57
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: به مناسبت هفته کشاورزی ۶۲ طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۲۴۹ میلیارد و ۷۰۳ میلیون ریال در استان قزوین به بهره برداری می رسد.

اتاق خبر: نیازعلی ابراهیمی پاک به مناسبت فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در باغستان برگزار شد اظهارداشت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی که از ۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه تعیین شده طرح های مهمی در حوزه آب و خاک به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: همزمان با این هفته ۶۲ طرح جهاد کشاورزی با اعتباری با ۲۴۹ میلیارد و ۷۰۳ میلیون ریال در استان افتتاح می شود که در این پروژه ها ۵۳ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال اعتبار دولتی، ۲۰ میلیارد و ۵۰۳ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۱۷۵ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت گرفته است.

ابراهیمی پاک تصریح کرد: این طرح ها شامل ۵۷ طرح آب و خاک، ۳ طرح دام و طیور و دو طرح باغبانی است و با افتتاح آنها برای ۳۲ نفر شغل ایجاد شده است.

خوداتکایی در محصولات کشاورزی محقق می شود

وی گفت: خوداتکایی محصولات کشاورزی در دستور کار حوزه کشاورزی است تا بتوانیم شعار اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم.

ابراهیمی پاک یادآورشد: ضریب خوداتکایی در این بخش در دو سال گذشته حدود ۷۲ درصد بوده که باید آن را تا ۹۲ درصد  افزایش دهیم که در این راستا تولید گندم از ۷.۵ میلیون تن در سال ۹۲ به ۱۱.۵ میلیون تن در سال گذشته رسید.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی و اقدامات انجام شده امسال پیش بینی می شود حدود ۱۱.۵ میلیون تا ۱۲ میلیون تن گندم در استان تولید شود که میزان خرید نیز به ۱۰ میلیون تن خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: امسال در تولید گندم به مرز خودکفایی رسیده ایم و باید در زمینه برخی محصولات که هنوز وابسته به خارج هستیم مانند دانه های روغنی اقدامات جدی تری را دنبال کنیم.

ابراهیمی پاک یادآورشد: افزایش سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا و اصلاح باغات زیتون از دیگر برنامه هایی است که در سال جاری دنبال می شود.

وی اظهارداشت: نگاه به توسعه صادرات محصولات کشاورزی در برنامه های سازمان از اولویت های دیگر است و در این زمینه در حال حاضر میزان تولید دانه های روغنی ۷.۵ درصد است که در برنامه ۵ ساله باید این میزان به ۴۵ درصد برسد تا وابستگی ما کاهش یابد.

ضرورت دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی

ابراهیمی پاک گفت: میزان تولیدات محصولات کشاورزی حدود ۸۵ میلیارد دلار است است که حدود ۵ درصد تولید کشور معادل هشت تا ۹ هزار میلیارد تومان سهم استان قزوین است که باید حداقل ۲۵ درصد این میزان در این بخش سرمایه گذاری شود.

وی اضافه کرد: برای تحقق ۲۵ درصد سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی باید حداقل دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت کیرد تا بتوانیم اشتغال پایدار را تداوم بخشیم.

ابراهیمی پاک گفت: در خوشبینانه ترین حالت حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در این بخش سرمایه گذاری شده که ۱۰ درصد ارزش این عرصه است و باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا اهدافمان را محقق کنیم.

اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی با افزایش ضریب عملکرد

وی با اشاره به اهمیت عملیاتی کردن محورهای اقتصاد مقاومتی بیان کرد: برش استانی طرح های اقتصاد مقاومتی انجام شده و در برنامه ریزی ها بالابردن سطح تولید بدون افزایش زمینهای زیرکشت با مدیریت بهینه پیش بینی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: چهار محور بهره وری، سرمایه گذاری، تکمیل واحدهای نیمه تمام و استفاده از ظرفیت کامل واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است.

منبع:مهر

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید