Performancing Metrics

۹۰ حلقه چاه غیر مجاز در گنبدکاووس به مراجع قضایی معرفی شد | اتاق خبر
کد خبر: 351271
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1395 - 20:40
مدیر امور منابع آب گنبد، مینودشت و گالیکش از معرفی ۹۰ حلقه چاه غیر مجاز برای صدور احکام به مراجع قضایی در امور منابع آب گنبد کاووس خبر داد.

اتاق خبر: جواد تیموری اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۲۵ حلقه چاه غیر مجاز با حکم مقامات قضایی پر و مسلوب المنفعه گردید و امسال نیز حکم انسداد ۲۰ حلقه چاه غیر مجاز اخذ شده و پیمانکار آن نیز برای انسداد انتخاب شده است.

وی افزود: سال گذشته همچنین ۶۵۰ حلقه چاه غیر مجاز با هدف جلوگیری از اضافه برداشت، آبدهی و منصوبات آن کنترل شد که در همین ارتباط  تعداد ۵۰ پرونده به عنوان متخلف تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیر امور منابع آب گنبد، مینودشت و گالیکش در ادامه تصریح کرد: نصب کنتور هوشمند بر روی چاه های غیر مجاز با هدف کنترل برداشت آب به طور جدی در حال پیگیری است و تاکنون ۱۲۰ حلقه چاه از چاه های با تجهیزات برق منطقه به کنتورهای هوشمند تجهیز شده اند.

مهندس تیموری افزود: با اقدامات کنترلی سال گذشته شرکت آب منطقه ای و سایر متولیان امر در شهرستان های گنبد، مینودشت و گالیکش بنا به گزارشات واصله ۵۰ تا ۸۰ درصد سطح زیر کشت شالی کاهش داشت که امیدوار هستیم امسال نیز روند کاهش کشت مذکور که از کشت های با مصرف آب بالا محسوب می شود با تدابیری که در بحث اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به کشاورزان اندیشیده شده است و با همکاری متولیان کشاورزی و خود کشاورزان ادامه داشته باشد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید