Performancing Metrics

افزایش 8 درصدی تولید برنج در مازندران | اتاق خبر
کد خبر: 351307
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1395 - 22:43
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با اقداماتی که صورت گرفته است تولید برنج در استان مازندران در سال جاری بسیار مناسب ارزیابی می شود.

اتاق خبر: دلاور حیدرپور -رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در خصوص وضعیت تولید برنج در شمال کشور بیان داشت: سطح زیر کشت برنج به حداکثر رسیده است و ظرفیتی برای توسعه ندارد،در سال جاری حدود 210 تا 215 هزار هکتارسطح زیر کشت رفته است.

او افزود: پیش بینی تولید نیز برای کشت اول یک میلیون و 100 هزار تن تا یک میلیون و 150 هزار تن شلتوک بوده است، میزان کشت دوم نیز بستگی به ادامه بارندگی و وضعیت رودخانه ها و آب دارد، در سال گذشته نزدیک به 60 تا 70 هزار هکتار کشت مجدد داشته ایم در سال جاری نیز اگر مشکل آب و بارندگی بوجود نیاید بیش از این عدد  تقاضا برای کشت مجدد وجود دارد؛بنابراین اگر مشکلی بوجود نیاید به میزان یک میلیون و 250 تا 300 هزارتن شلتوک تولید خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد: پیش بینی می شود  5 تا 8درصد افزایش تولید برنج نسبت به سال گذشته داشته باشیم، با اقداماتی که صورت گرفته است تولید در استان مازندران در سال جاری بسیار مناسب ارزیابی می شود.

او در ادامه در خصوص وضعیت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی در استان مازندران بیان داشت: بصورت جدی با این مساله برخورد می شود و تغییر کاربری غیر مجاز در این استان مهار شده است و با همکاری دستگاه های قضایی و انتظامی اتفاقات خوبی افتاده است،در سال گذشته حدود 900 مورد تغییر کاربری اراضی شناخته شد که در نتیجه به میزان 265 هکتار از تغییر کاربری جلوگیری شده است.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید