Performancing Metrics

مجلس توسعه بخش خصوصی برای جایگزین کردن درآمد نفتی را مدنظر قرار دهد | اتاق خبر
کد خبر: 351410
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1395 - 05:28
رییس اتاق بازرگانی:
رییس اتاق بازرگانی با اشاره به لزوم جایگزینی درآمد نفت، گفت: مجلس دهم باید توسعه‌ی بخش خصوصی را برای جایگزین کردن درآمد نفتی در برنامه های خود مدنظر قرار دهد.

به گزارش اتاق خبر، محسن جلال‌پور در سخنانی درباره گزارش وزیر نفت در مجلس عنوان کرد: اگر بر اساس ابلاغیه رهبری، درآمد نفت را از کشور کنار بگذاریم باید سالانه بین 40 تا 50 میلیارد دلار سود خالص ایجاد شود و بین 400 تا 500 میلیارد دلار اشتغال به وجود آید.

وی ادامه داد: تامین این میزان اشتغال نیازمند تدبیر جدی در بخش خصوصی است. گردش اقتصاد کشور نیاز به بنگاه‌ها، قوانین و فعالین اقتصادی دارد.

رییس اتاق بازرگانی با اشاره به لزوم بهینه سازی مصرف انرژی در کشور گفت: امروز که نفت ارزان شده حدود 25 میلیارد دلار هدررفت هزینه‌ها در کشور وجود دارد. با بهینه‌سازی می‌توان این هزینه‌ها را جبران و یک میلیون شغل جدید ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: قانون راه را برای بهینه سازی مصرف انرژی باز گذاشته اما متاسفانه نتوانسته‌ایم از این موارد قانونی استفاده کنیم؛ بهینه سازی انرژی، ذخیره مناسبی برای کشور خواهد بود و اگر فکری برای اتلاف انرژی نشود در سال 2020 باید خسارت‌های زیادی پرداخت کنیم.

جلال‌پور خاطرنشان کرد: بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در انرژی های جدید آمادگی دارد و می‌تواند اقداماتی را در صنعت حمل و نقل و ساختمان سازی انجام دهد که البته این مساله نیازمند جرح و تعدیل قانون است.

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید