Performancing Metrics

واردات غیرقانونی گندم به گلستان متوقف شد | اتاق خبر
کد خبر: 351491
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1395 - 11:47
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان از توقف واردات غیرقانونی گندم به استان خبر داد.

اتاق خبر: محمود ربیعی بعدازظهر سه شنبه در جلسه کارگروه های خرید گندم و اقتصادی گلستان بیان کرد: در سال جاری تمامی واردات غیرقانونی و قاچاقی گندم به استان گلستان که کمتر از ۴۰ هزار تُن بوده متوقف شده است.

ربیعی خاطرنشان کرد: تا پایان روز گذشته ۹۲۳ هزار و ۱۹۵ تُن گندم در حدود ۸۰ مرکز خرید شبانه روزی نگهداری شده که بسیاری از این مراکز تکمیل شده و مراکز جدیدی افتتاح خواهند شد.

به گفته وی، بزرگترین مشکل در خریداری گندم، نبود معرفی نامه بوده که برطرف شده است.

برداشت گندم هفتم تیر به پایان می رسد

معاون اداره کل جهاد کشاورزی گلستان از پایان برداشت گندم تا پایان هفته نخست تیرماه خبر داد.

حسین کاویانی اظهار کرد: ۸۳ هزار تُن گندم کار در گلستان داریم و حدود ۲۰۰ نفر از نیروهای مجموعه سازمانی در همه قسمت ها به عنوان ناظر حضور دارند.

کاویانی افزود: از حداکثر ظرفیت مدیریت تعاون روستایی و اداره کل غله برای ذخیره سازی میزان گندم ها استفاده شد.

به گفته وی، تاکنون نزدیک به ۷۳ درصد حجم تولید گندم برداشت شده اما از نظر سطح زیرکشت به علت باقی ماندن زمین های کوچک، درصد آن کمتر می شود و سایر برداشت تا هفتم تیرماه انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: دو هزار و ۶۷۰ دستگاه کمباین در سراسر استان پراکنده شده که اکثر آنها معاینه فنی شده اند و برخی قدیمی بوده و بیش از ۱۳ سال عمر کرده اند که چاری ای جز استفاده آنها نداریم.

فرمانداران به کمک شرکت های تعاونی بیایند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار همکاری بیشتر فرمانداران برای کمک به شرکت های تعاونی شد.

امرالله عباسی ابتدا به بیان هدف و ویژگی های شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان ها پرداخت و گفت: تاکنون با مذاکراتی که با فرمانداران داشتیم و با تلاش همکاران یک شرکت تعاونی با ۷۲۰ عضو را در شهرستان گمیشان تاسیس کردیم.

عباسی با بیان اینکه در مجموع ۲۴ شرکت تعاونی در کشور ثبت شده، افزود: شرایط استان ما نسبت به متوسط کشوری مناسب است و به دنبال تاسیس یک شرکت در شهرستان گالیکش هستیم.

وی به بیان مشکلات تشکیل این تعاونی ها پرداخت و گفت: سرمایه اولیه ۳۰۰ میلیونی یکی از مشکلات بزرگ است که پیشنهاد می کنم نیمی از این مبلغ را دولت تقبل کند.

وی افزود: یکی دیگر از عوامل جدی گرفته نشدن تشکیل تعاونی ها در کشور، رکود اقتصادی است که تمایل تاسیس تعاونی را کاهش داده است.

تشکیل تعاونی ها بر اساس نیاز استان باشد

مدیرکل امور تعاون روستایی گلستان خواستار تشکیل تعاونی ها متناسب با نیاز استان شد.

محمدتقی رجایی درباره ضرورت تشکیل تعاونی بیان کرد: ابتدایی ترین نکته ای که باید در تعاونی ها آن را رعایت و القا کنیم، خوداتکایی و کاهش دخالت دولت است.

رجایی افزود: اگر قرار باشد تعاونی تشکیل شود و از صفر تا صد آن با کمک دولت پیش برود که راه به جایی نمی بریم و بهتر است هر تعاونی پیش از تشکیل به فکر ایستادن روی پای خود باشد.

وی تصریح کرد: موازی کاری در فعالیت های تعاونی ها نیز باید از بین برود و نقش هرکدام از آنها به صورت تفکیکی تعیین شود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید