Performancing Metrics

استفاده از صدای ساختگی در خودروها به خاطر بی‌صدا شدن موتورها! | اتاق خبر
کد خبر: 351505
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1395 - 12:23
موتورهای خودرو با پیشرفت‌شان هر روز بی‌صدا تر می‌شوند اما به گزارش ایسنا،شرکت خودورسازی فورد در ابداع جدید خود، صداهای مصنوعی را در درون خودروها پخش می‌کند تا تغییر دنده‌ها و رانندگی برای بعضی‌ها خوشایندتر شود.

اتاق خبر - این فناوری باعث می‌شود که رانندگان تصور کنند صدای خودروی‌شان از حالت عادی بیشتر است. فورد اکنون روش الکترونیکی خود را به اداره ثبت اختراع و نامهای تجاری آمریکا ارائه کرده که می‌گوید به رانندگان در تغییر بهینه‌تر پدال‌های خودرو کمک می‌کند.

شرکت‌های فورد، پژو و تویوتا در حال حاضر از فناوری مشابهی استفاده می‌کنند که وقتی راننده بر روی پدال گاز فشار وارد می کند، تحت تاثیر سر و صدای آشکار موتور قرار می‌گیرد.

اختراع فورد در صورت تائید می‌تواند خودروسازان بیشتری را به استفاده از این روش تشویق کند. نخستین بار صدای جعلی در خودروی موستانگ فورد شنیده شد که به موتورهای V8 آن معروف است.

به گفته این شرکت، فناوری آن‌ها به این معنی است که صدای موتور چهار سیلندری در یک خودروی دو سیلندری شنیده خواهد شد. البته هنوز خبری در افزایش تعداد مدل‌های خودروی فورد که از این صدای مصنوعی برخوردارند، اعلام نشده است. رانندگان می‌توانند این فناوری را در مدل‌های خودروی اسپرت Focus ST غیرفعال کنند.

خبرآنلاین

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید