Performancing Metrics

رهبر انقلاب 6 سال پیش درباره حقوق های نجومی تذکر دادند | اتاق خبر
کد خبر: 351553
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1395 - 15:21
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: قوه قضاییه در زمینه پیگیری موضوع حقوق نجومی مدیران با تاخیر حرکت کرده است، اکنون باید با سرعت حرکت کند، اگر چنین نکند هم روحیه مردم و هم حق بیت المال تضعیف می شود.

اتاق خبر - ابوالفضل حسن بیگی گفت: گزارشات متعددی از طرف مردم، نمایندگان و نهادهای نظارتی در مورد حقوق نجومی مدیران به سران سه قوه ارائه شده و در مقطعی، سران سه قوه تلاششان این بود که کار را دقیق دنبال کنند. این زمان یک مقدار تاخیر افتاد که به دلیل شرایط داخل کشور بود.

وی افزود: دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و سایر نهادهای نظارتی این موضوع را پیگیری می کردند که متاسفانه کمی با کندی پیش رفت. البته قوی ترین مجموعه ای که باید این موضوع را پیگیری کند قوه قضاییه است، قوه قضاییه است که می تواند احقاق حق کند و می تواند احضار کند.
وی تاکید کرد: قوه قضاییه در این زمینه با تاخیر حرکت کرده است هم اکنون باید با سرعت حرکت کند، اگر این کار را انجام ندهد هم روحیه مردم و هم حق بیت المال تضعیف می شود.

**پیگیری برای حقوق نجومی مدیران از یکسال پیش آغاز شده بود
این نماینده مجلس گفت: از یکسال گذشته گزارش های متعدد از دستگاه های مختلف می آمد و زمزمه هایی مطرح بود.
وی ادامه داد: البته بنده در زمان رییس جمهوری سابق محمود احمدی نژاد، از سه یا چهار شکایت درباره چندشرکت به وی گزارش دادم که آن ها حقوق های چند برابر یک مدیر معمولی می گرفتند یا برخی افراد که در هفت یا هشت شرکت عضو هیات مدیره بودند، حقوق نمی گرفتند ولی پاداش های کلان می گرفتند.

**حقوق های نجومی مدیران از دولت قبل وجود داشته است
حسن بیگی اظهار داشت: این حقوق های نجومی از دولت قبل بوده است طوری که گاهی این افراد پاداش های کلان می گرفتند که اگر این پاداش ها را کنار هم بگذارید از صد میلیون بالاتر می رفت.
وی افزود: این موضوع را رهبر معظم انقلاب شش سال قبل تذکر داده بودند، آن وقت گزارش هایی به ایشان داده بودند و رهبر معظم انقلاب تذکراتی دادند، اگر همان وقت مسوولان ذی ربط پیگری می کردند این اتفاقات نمی افتاد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید