Performancing Metrics

نظارت برعرضه فرآورده های خام دامی در بیجار تشدید می شود | اتاق خبر
کد خبر: 351559
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1395 - 09:57
با توجه به عرضه فراوان و نیاز بیشتر مردم به فرآورده های خام دامی در ماه مبارک رمضان، نظارت های بیشتر و شدیدتری بر بازار عرضه اعمال می گردد.

به گزارش اتاق خبر،فعالیت مراکز سردخانه ای، ناوگان حمل و نقل، مکان های عرضه، نحوه فعالیت و فروشندگان دوره گرد از اولویت های نظارت در این مدت است. گشت های این اداره به صورت تمام وقت در سطح شهرستان، مرا و به طور محسوس و نامحسوس نظارت می کنند.
کز پرجمعیت، محل فعالیت دوره گردها و خودروهای سیار در منطقه را رصدوی از فعالیت اکیپ های نظارت ثابت و سیار در سطح شهرستان خبر داد و اظهار کرد: گشت های این اداره به صورت تمام وقت در سطح شهرستان، مرا و به طور محسوس و نامحسوس نظارت می کنند.
امانی به مردم اطمینان خاطر داد با تمام توان به موارد و گزارشات رسیده در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد و از همه خواست هر نوع فعالیت مشکوک و غیر بهداشتی را با شماره تلفن 1512 و 38223991 اطلاع دهند تا در اسرع وقت، گشت سیار در محل حاضر شود.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیجار از کاهش 40 درصدی ابتلا به بیماری تب مالت خبر داد و خاطر نشان کرد: این میزان کاهش بیانگر نتیجه بخش بودن فعالیت های شبانه روزی گروه های مبارزه و درمان مدیریت شبکه دامپزشکی شهرستان و استان است.

* پوشش 100 درصدی مبارزه با تب مالت
به گفته امانی با پوشش 100 درصدی کانون های آلوده به تب مالت در مدت مبارزه و افزایش میزان پوشش برای مایه کوبی، آموزش فعالان بخش دامداری و به ویژه زنان شاغل در این بخش، برگزاری کلاس های آموزشی با همکاری کارشناسان ترویج جهاد کشاورزی، اجرای عملیات ضربتی در برخی دامداری ها و آموزش چهره به چهره در سال 95 موفقیت های زیادی برای مبارزه با بیماری تب مالت به دست آمده است.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیجار با اعلام راه اندازی طرح همیار دامپزشکی در سطح روستاهای شهرستان بیجار یادآور شد: حضور فعال مردم در کنار مدیریت و نظارت دولت می تواند موفقیت های خوبی را رقم بزند و این طرح نیز در راستای جذب همکاری و همراهی مردم اجرا شده است.
او از افزایش میزان مشارکت مردمی و دامداران، کاهش هزینه، اطلاع رسانی سریع و به موقع، جلوگیری از ورود دام آلوده، شناسایی مکان ها و محل های آلوده، شناسایی سریع افراد مبتلا، ارتباط سهل و آسان با خانواده ها، ترویج آسان مبانی ابتدایی رعایت بهداشت خانوادگی، شناسایی نیروهای فعال، جلب همراهی افراد دارای نفوذ اجتماعی و شناسایی دام شناور در اجرای طرح افتخاری همیار دامپزشکی در مدت فعالیت آن خبر داد.
وی تاکید کرد: مدیریت دامپزشکی برای حفظ سلامت مردم تلاش می کند و در این راستا نیز از همکاری مردمی کمک خواهد گرفت.
* معدوم سازی دو تُن گوشت فاسد
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیجار در ادامه از معدوم سازی حدود دو تُن فرآورده گوشتی طی مدت سپری شده در سال 1395خبر داد و اظهار کرد: با نظارت بر فعالیت کشتارگاه های مجوز دار و مبارزه با کشتارگاه های غیر مجاز در سطح شهرستان بیجار در مدت سپری شده از سال جاری حدود دو تُن فرآورده گوشتی دام و طیور شناسایی و پس از طی مراحل قانونی معدوم شده است.
امانی بر نقش مهم فرآورده های دامی در تامین نیازهای جامعه و تکمیل سبد غذایی خانوارها تاکید کرد و گفت: این ظرفیت اگر از حمایت های مالی بانک ها بهره مند شود و در راستای طرح اقتصاد مقاومتی حمایت بیشتری از این بخش شود و همچنین شاهد پشتیبانی از سرمایه گذاران باشیم، میزان اشتغالزایی افزایش می یابد و کاهش تعداد بیکاران به طور قابل ملاحظه خواهد بود.
او دام را یک کارگاه اشتغالزایی و تولید کننده سیار با کمترین هزینه و سرمایه گذاری دانست و خاطرنشان کرد: ظرفیت شهرستان بیجار برای این موضوع یک فرصت مناسب سرمایه گذاری و استثنایی است که باید بیشتر مورد توجه باشد.
شهرستان بیجار که در شرق استان کردستان واقع شده است، با توجه به موقعیت های جغرافیایی و سابقه طولانی در دامداری، از استعداد و ظرفیت بسیار بالایی برای اشتغالزایی در بخش دامداری برخوردار است ولی در زمینه وجود صنایع تبدیلی و بازار فروش با مشکلات زیادی مواجه است.

منبع ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید