Performancing Metrics

محدودیت ذخایر آب در جنوب | اتاق خبر
کد خبر: 351565
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1395 - 16:01
یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام اینکه در تابستان امسال نوبت بندی آب در بندرعباس و هرمزگان اجرا نمی‌شود، گفت: با این وجود، محدودیت ذخایر آب وجود دارد.

اتاق خبر: امین قصمی با اشاره به اینکه هر ساله با افزایش تعداد مشترکین ۱۷ تا ۲۰ درصد افزایش مصرف داریم، تصریح کرد: حداقل نیاز آبی استان هرمزگان ۴ هزار و ۱۰۰ لیتر و میزان تولید کنونی ۳ هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است که ۹۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با بیان اینکه كمبود آب داريم اما نوبت‌بندي نداريم، اظهارداشت: حداقل نیاز آبی استان ۴ هزار و ۱۰۰ لیتر و میزان تولید کنونی ۳ هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است که ۹۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم. با وجود کمبود آب در استان هرمزگان و بندرعباس امسال نوبت‌بندی آب نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی استان و کاهش منابع آبی طی سال‌های اخیر، مصرف بهینه آب و رعایت الگوی مصرف از سوی شهروندان هرمزگانی یک ضرورت است که می‌تواند ما را در تولید و حفظ منابع آبی پایدار استان یاری کند.

قصمی گفت: هم اکنون در شهرهای بستک، سردشت و گوهران با مشکل کم آبی مواجه ایم که در این رابطه ضمن اقدام‌های انجام شده و آبرسانی سیار با هماهنگی فرمانداری‌ها و شوراها، در راستای رفع این چالش تلاش می‌کنیم.

این مقام مسئول در وزارت نیرو در خصوص وضعیت آب شهر بندرعباس نیز اظهارداشت: با توجه به بارندگی‌های سال گذشته و هماهنگی‌های انجام شده با آب منطقه‌ای استان، گرچه کمبود آب داریم اما تابستان امسال نوبت‌بندی آب نخواهیم داشت.

وی افزود: در حال حاضر شهر بندرعباس ۲۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد و عمده مشکل کم آبی این شهر در بلندی‌های شمال غرب به دلیل اختلاف ارتفاع با مخازن دامایی است که در صورت جبران این کمبود، مشکل شمال غرب نیز مرتفع خواهد شد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید