Performancing Metrics

پلیس بنگلادش یک رهبر ارشد گروه جماعت المجاهدین را بازداشت کرد | اتاق خبر
کد خبر: 351573
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1395 - 16:10
پلیس بنگلادش در ادامه دستگیری گسترده گروههای غیر قانونی ،شبه نظامیان و فعالان سیاسی شب گذشته یکی از رهبران ارشد گروه غیر قانونی جماعت المجاهدین این کشور را بازداشت کرد.

اتاق خبر - 'فضل الکریم' رئیس پلیس 'موکتاچاها' گفت:'غریب الله اکند' از رهبران گروه جماعت المجاهدین بنگلادش و دستیار نزدیک 'صدیق الاسلام' رهبر اعدام شده این گروه به همراه 26 شبه نظامی دیگر شب گذشته در موکتاچها دستگیر شدند.
'غریب الله اکند'، به اتهام چندین فقره قتل و اقدامات تروریستی تحت تعقیب پلیس بود. وی از مشاوران نزدیک 'بنگلابای' رهبر اعدام شده گروه جماعت المجاهدین بنگلادش در سال 2007 بوده است.
پلیس بنگلادش اعلام کرد در عملیات گسترده پلیس بر علیه شبه نظامیان و گروههای افراطی از روز سه شنبه تاکنون سه هزار و 115 نفر دیگر ازجمله 26 شبه نظامی دستگیر شدند.
مقامات بنگلادش برای متوقف کردن قتل ها و حمله ها علیه گروه های اقلیت در این کشور تحت فشار بین المللی قرار گرفته اند.
سازمان ملل متحد روز گذشته از ادامه حمله ها علیه گروه های اقلیت بنگلادش ابراز نگرانی کرد.
سخنگوی پلیس بنگلادش اعلام کرد در عملیات گسترده پلیس که از نیمه شب پنجشنبه آغاز شده است تاکنون 11 هزار و 648 نفر دستگیر شده اند.
وی افزود:در بین دستگیر شدگان 145 شبه نظامی عضو گروه غیر قانونی جماعت المجاهدین به چشم می خورد.
درسه سال گذشته در حمله گروه های افراطی در بنگلادش حدود 50 نفر، از جمله چند وبلاگ نویس، دانشگاهیان و اقلیت های مذهبی کشته شده اند.
در هفته گذشته یک روحانی هندو و یک کارگر معبد هندو به همراه همسر یک افسر پلیس در حمله افراد ناشناس موتور سوار کشته شدند.
اگرچه گروه های تروریستی داعش و القاعده مسئولیت برخی از این حمله را به عهده گرفته اند ،اما دولت بنگلادش با رد حضور این گروهها در این کشور،مخالفان را مسئول این حمله ها دانسته است.
'شیخ حسینه' نخست وزیر بنگلادش روز شنبه در سخنانی اعلام کرد که تمام قاتلان را مجازات خواهد کرد.
حزب مخالف ملی گرای بنگلادش در واکنش به عملیات گسترده پلیس اعلام کرد دولت به بهانه برخورد با گروههای افراطی قصد نابودی احزاب مخالف خود را دارد.
حزب ملی گرای بنگلادش اعلام کرده است که بیش از 2 هزار رهبر و عضو این حزب در عملیات پلیس بازداشت شده اند.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید