Performancing Metrics

انتخاب برخی اعضای کمیسیون های تخصصی مجلس جناحی انجام شد | اتاق خبر
کد خبر: 351581
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1395 - 16:33
نماینده مردم تهران:
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی اعضای کمیسیون های تخصصی مجلس جناحی و ناعادلانه انتخاب شدند.

اتاق خبر - عبدالرضا هاشم زایی با یادآوری این که سال ها سابقه فعالیت در عرصه صنعتی داشته و برای عضویت در کمیسیون صنایع و معادن درخواست داده بود، افزود: با درخواست عضویت من با وجود سوابق فعالیت موافقت نشد و نتوانستم به این کمیسیون بروم.
وی با تاکید بر این که انتخاب اعضای کمیسیون های تخصصی به صورت جناحی انجام شد، یادآور شد: طبق ماده 42 آیین نامه باید افراد برای حضور در کمیسیون های تخصصی مجلس امتیاز بندی می شدند، ولی این اتفاق نیفتاد و رای گیری انجام شد.
وی تاکید کرد: در این رای گیری عدالت رعایت نشد، برای مثال فردی که فوق دکترای انرژی اتمی داشت، نتوانست در کمیسیون انرژی مجلس حضور یابد از این رو این انتخاب ها عادلانه نبود.
نماینده مردم تهران در مجلس همچنین گفت: هیات رئیسه مجلس باید در این موضوع تجدید نظر کند زیرا نمایندگانی که سال ها در یک تخصص کار کرده، آمده اند که در مجلس مفید و تاثیرگذار باشند، این گونه نمی توانند در تخصص خاص خود حضور یابند.
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از انتخاب اعضای کمیسیون های تخصصی مجلس در جلسات علنی در تذکرهای اعلام کردند که در انتخاب اعضای کمیسیون های تخصصی مجلس عدالت رعایت نشده و افراد بر اساس تخصص درکمیسیون ها جای نگرفته اند.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در پاسخ به تذکر نماینده قزوین مبنی بر این که در انتخاب اعضای کمیسیون های تخصصی مجلس سلیقه ای عمل شده است، گفت: آیین نامه در این خصوص مقداری گردنویسی دارد، البته در هر دوره چنین مشکلی وجود داشته و از آنجا که روسای شعب که منتخبان نمایندگان هستند باید اعضای کمیسیون ها را مشخص کنند و نقش انسان در این زمینه موثر است، ممکن است تشخیص ها متفاوت باشد.
رئیس مجلس افزود: در آینده که اصلاحات آیین نامه ای انجام می شود، پیشنهادهای نمایندگان در این خصوص ارائه شود، تا مواد 41 و 42 آیین نامه صریح تر و شفاف شوند.

ایرنا

94110

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید