Performancing Metrics

۱۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی همدان به سیستم آبیاری نوین مجهزشد | اتاق خبر
کد خبر: 351758
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1395 - 03:21
مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: ۱۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.

اتاق خبر: ابراهیم فرامرزی صبح چهارشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان اینکه در بخش آب و خاک، آب یک انرژی بدون جایگزین و مولفه رشد و بستر خلقت است، گفت: ۱۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی همدان مستعد اجرای آبیاری نوین است، اظهار داشت: تاکنون ۷۸ درصد اراضی کشاورزی استان همدان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.

وی با بیان اینکه اجرای آبیاری تحت فشار در ۷۸ درصد از اراضی کشاورزی استان همدان سبب صرفه‌جویی سالانه ۵۵۰ میلیون مترمکعب آب در استان همدان شده است، گفت: ارتقا راندمان آب در بخش کشاورزی برنامه ریزی شده است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه برای ۱۰ هزار هکتار از اراضی طرح و نقشه تهیه شده است و به زودی اجرای سیستم آبیاری نوین انجام می‌شود، عنوان کرد: اراضی کشاورزی با تخصیص حداقل ۲۵ تا ۳۰ میلیون به ازای هر هکتار مجهز به سیستم آبیاری میکرو می‌شوند که ۳۰ درصد نسبت به روشهای بارانی ارتقا راندمان دارد.

فرامرزی با بیان اینکه براساس هدفگذاری انجام شده امال باید ۸۴۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان به سیستم آبیاری نوین مجهز می‌شدند، گفت: با پیگیریهای صورت گرفته و تاکید مدیران ارشد استان همدان این میزان به ۱۲ هزار هکتار افزایش یافت.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: ۱۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای اجرای ۱۲ هزار هکتار سیستم آبیاری تحت فشار به استان همدان تخصیص می‌یابد که برای روش آبیاری میکرو ۷۰ میلیون ریال به ازای هر هکتار و برای اجرای روش بارانی ۵۰ میلیون ریال به ازای هر هکتار تخصیص می‌یابد.

وی با بیان اینکه در راستای تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی سرمایه گذاری های هدفمند انجام می شود، گفت: کشاورزان همدان هماهنگی دارند و با بالاترین راندمان آب را پای گیاه می رسانند.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه اراضی کشاورزی همدان به سیستم آبیاری میکرو مجهز شده است، از تشکیل کمیته آبیاری میکرو در سه شهرستان استان همدان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی باقی مانده کار دشوار و سختی است، عنوان کرد: مابقی اراضی کشاورزی خرد هستند که مشکلات و موانعی برای اجرای این نوع سیستم آبیاری در آنها وجود دارد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید