Performancing Metrics

تغییر کاربری تهدیدی جدی برای اراضی کشاورزی قم است | اتاق خبر
کد خبر: 351791
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1395 - 05:00
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی به خصوص در مناطق ییلاقی و خوش آب و هوای استان را تهدید می‌کند.

اتاق خبر: محمد ابراهیم نجابت با اشاره به عوامل موثر در تغییر کاربری اراضی کشاورزی، اظهار داشت: کمبود مراکز تفرجگاهی در شهر باعث هجوم مردم به مناطق ییلاقی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی در روستاها شده است.

وی هجوم دلالان به مناطق ییلاقی قم و تفکیک غیر مجاز اراضی کشاورزی را از دیگر عوامل موثر در تغییر کاربری اراضی کشاورزی دانست و افزود: غیر اقتصادی و خرد بودن اراضی کشاورزی نیز از دیگر عوامل موثر در بروز و ظهور این پدیده است، چرا که اگر اراضی کشاورزی برای کشاورزان و روستاییان بهره اقتصادی مناسبی داشته باشد، به هیچ عنوان حاضر به فروش آن به دلالان نخواهند بود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به اینکه متأسفانه در برخی موارد شاهد هستیم که برخی افراد برای فعالیت‌های گردشگری و حتی خدماتی اقدام به خرید زمین‌های کشاورزی می‌کنند، بیان داشت: در بعضی از نقاط استان مثل بخش خلجستان که منطقه گردشگری شده است، شاهد افزایش تقاضا از سوی برخی مسئولان محلی و مردم برای این امور هستیم که تا کنون در این خصوص در استان مقاومت‌های زیادی صورت گرفته است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این مطلب که برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی یگان حفاظت تشکیل شده است، تصریح کرد: یگان حفاظت از مهرماه سال ۹۴ در سازمان تشکیل و هر روز ثبت اطلاعات متخلفین در سامانه ۱۳۱ را داریم که در همان روز پیگیری و اعلام نتیجه می‌‌شود.

نجابت تصریح کرد: از روستائیان و همشهریان تقاضا داریم که در صورت مشاهده ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی، مراتب را از طریق سامانه ۱۳۱ به سازمان جهاد کشاورزی اطلاع دهند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید