Performancing Metrics

یگان های جدید ارتش عراق برای عملیات قریب الوقوع موصل وارد مخمور شدند | اتاق خبر
کد خبر: 351880
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1395 - 14:17
همزمان با نبردهای سنگین در داخل شهر فلوجه دراستان الانبار ، یگان های جدیدی از ارتش عراق روز چهارشنبه وارد جنوب موصل شده و در مناطق پیش بینی شده مستقر شدند تا برای عملیات آزادسازی استان نینوا و مرکز آن موصل آماده شوند.

اتاق خبر - گزارش های میدانی در اربیل حاکی است، سری جدیدی از نیروهای ارتش عراق که مجهز به سلاح های سنگین نظامی بودند، روز چهارشنبه در منطقه مخمور در جنوب موصل مستقر شدند.
مقام های نظامی و امنیتی عراق می گویند، اعزام این یگان ها به مخمور در شمال عراق، همزمان با ورود نیروهای عراقی به داخل شهر فلوجه در استان الانبار، با هدف آماده سازی برای آغاز عملیات آزادسازی موصل است که از مدت ها پیش شروع شده است.
ارتش عراق در دو ماه گذشته برغم انجام حملات پراکنده علیه داعش در اطراف موصل همزمان سرگرم مستقر کردن نیروهای نظامی خود برای آغاز زمان صفر جهت آزادسازی موصل در منطقه بوده است.
ارتش عراق تاکنون موفق شده است، چندین روستا را در اطراف موصل آزاد کند.
در همین حال درگیری های شدیدی در داخل شهر فلوجه در لحظه مخابره خبر در جریان است و نیروهای عراقی تلاش دارند خود را به مرکز شهر فلوجه و ساختمان های دولتی برسانند.
این نیروها در روز چهارشنبه خود را به خیابان 60 در مرکز شهر رساندند ، اما درگیری ها همچنان دراین منطقه ادامه دارد.
در جریان عملیات فلوجه از روز 23 ماه می گذشته تاکنون دو شهر راهبردی الکرمه و الصقلاویه از توابع فلوجه و ده ها روستا از وجود گروه تروریستی داعش پاکسازی شده است.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید