Performancing Metrics

انتخاب ناقص برای استقلال و پرسپولیس | اتاق خبر
کد خبر: 351922
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1395 - 19:48
در هیاهوی نقل و انتقالات لیگ شانزدهم فوتبال، معرفی اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال و پیش از آن قهرمانی دوباره تیم کشتی آزاد ایران در خاک آمریکا مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش را رقم زد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، در این هفته رو به پایان جابه جایی بازیکنان میان تیم های مختلف یا تمدید قرارداد آنها در قالب «نقل و انتقال لیگ شانزدهم»، خیلی از اخبار و رویدادهای ورزش را به خود اختصاص داد اگرچ مهمترین اتفاقی که در این هفت روز ورزش رقم خورد مربوط بود به هفتمین قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در جهان که برای سومین بار متوالی در خاک آمریکا به دست آمد و معرفی اعضای هیات مدیره پرسپولیس و استقلال.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روزش به شرح زیر است: 

برکناری سرمربی تیم فوتبال نوجوانان 
بنا بر اعلام جمعه گذشته فریدون معینی، رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال، حمید علیدوستی سرمربی تیم نوجوانان به خاطر نتایج نامطلوبی که با این تیم گرفت برکنار شد.

مدال آوری هر پنج عضو تیم ملی تکواندو در مسابقات بین المللی یونان 
شنبه شب گذشته و در پايان مسابقات بين المللي يونان تيم پنج نفره كشورمان موفق به كسب چهار مدال طلا و يک برنز شد. در این رقابت ها هادی پور، عاشور زاده، خدابخش ،و عليزاده با شكست همه رقبا موفق به كسب مدال طلا شدند و مرداني هم در سنگين وزن نقره گرفت.

ایران میزبان رقابت های اسکی آلپاین قهرمانی آسیا شد 
در حاشیه چهاردهمین جلسه کنفدراسیون اسکی آسیا در مکزیک که هم‌زمان با پنجاهمین دور کنگره جهانی اسکی برگزار شد، شنبه گذشته ایران با اکثریت آرا میزبانی رقابت‌های اسکی آلپاین قهرمانی بزرگسالان آسیا در سال ۲۰۱۸ را بدست آورد. این میزبانی یکی از مهم‌ترین میزبانی‌های رقابت‌های اسکی آلپاین در تاریخ اسکی ایران به شمار می‌رود.

اولین محموله البسه کاروان المپیک به ایران رسید 
۳۰۰ ست از البسه کاروان المپیک ایران برای حضور در بازی های ۲۰۱۶ ریو در قالب اولین محموله به ایران رسید تا پس از ترخیص از گمرک در اختیار کمیته ملی المپیک قرار بگیرد. این محموله به صورت هوایی از چین برای ایران ارسال شد. دومین محموله البسه کاروان امام رضا (ع) نیز که شامل ۷۰۰ ست باقی مانده لباس ها می شود، در قالب دومین محموله به صورت دریایی و حداکثر تا ۲۰ تیرماه به ایران می رسد. 

قهرمانی پرتابگر المپیکی ایران در آلمان
احسان حدادی پرتابگر المپیکی ایران که در اردوی آماده سازی در کشور آلمان به سر می برد یکشنبه گذشته در تورنمنت دوومیدانی اشتوتگارت شرکت کرد و به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد. وی  با پرتاب ۶۴.۶۵ متر به عنوان نخست این رقابتها رسید. نایب قهرمان پرتاب دیسک لندن با رکورد ۶۵.۲۲ از رقابت های لوگزامبورگ آلمان در سال ۲۰۱۵ سهمیه حضور در بازیهای المپیک ریو را نیز کسب کرده است.

کریم باقری در کادر فنی پرسپولیس ماندنی شد 
کریم باقری طی این هفت روز ورزش در باشگاه پرسپولیس حضور پیدا کرد تا تکلیف ادامه همکاری‌اش با باشگاه پرسپولیس مشخص شود. باقری پس از دیدار با مسئولان باشگاه برای ادامه همکاری با پرسپولیس به توافقات نهایی رسید و یک فصل دیگر در کادر فنی پرسپولیس حضور خواهد داشت.

تیم ملی کشتی آزاد ایران بازهم در خاک آمریکا قهرمان شد
تیم ملی کشتی آزاد در فینال رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۶ آمریكا که بامداد دوشنبه در شهر لس‌آنجلس برگزار شد، با نتيجه ۵ بر ۳  از سد تیم روسیه گذشت و به عنوان قهرمانی رسید. آزادکاران ایران که پیش از راهيابي به فينال،‌ تیمهای آذربایجان، هند و آمریكا را شكست داده بودند، با كسب این قهرمانی توانستند برای سومین سال پیاپی در خاك آمریكا به عنوان قهرمانی جام جهانی كشتی آزاد دست یابند. همچنین این هفتمین عنوان قهرمانی كشتی آزاد ایران در ادوار مختلف رقابتهای جام‌جهانی محسوب می‌شود. در مرحله رده بندی این مسابقات هم گرجستان با شکست آمریکا به عنوان سوم دست یافت. پ

نویدکیا در سپاهان ماندنی شد 
سایت باشگاه سپاهان در این هفته رو به پایان اسامی بازیکنانی که برای فصل جدید رقابت های لیگ برتر باشگاه های ایران و با توجه به اعلام سرمربی تیم و عدم نیاز فنی، با آنها تمدید قرارداد و یا ادامه همکاری صورت نمی‌گیرد را اعلام کرد. بر این اساس حسین پاپی، رحمان احمدی، شهاب گردان، لئوناردو پادوانی، هادی عقیلی، عبدالله کرمی، علی حمودی، امین منوچهری و فوزیل موسی اف بازیکنانی هستند که در این فهرست نام آنها به چشم می خورد. نکته جالب اینکه نام محرم نویدکیا که با مسئولان باشگاه به اختلافات زیادی خورده بود، در این لیست دیده نمی شود.

باشگاه ملوان برنده مزایده نفت شد 
 سایت باشگاه نفت تهران در این هفت روز ورزش طی اطلاعیه ای رسمی اعلام کرد:کمیته واگذاری باشگاه نفت تهران به اطلاع می‌رساند براساس اطلاعيه قبلی موسسه فرهنگي ورزشی نفت تهران مزايده عمومی برگزار و باشگاه ملوان ضمن رعايت كليه شرايط مزايده بالا ترين نرخ پيشنهادي را داشته است. بنابراین این کمیته پس از بررسی های لازم باشگاه ملوان را بعنوان برنده مزايده اعلام می کند. در همین راستا و به دنبال مذاکراتی که پیش از این انجام شده بود، فرهاد پورغلامی به عنوان سرمربی ملوان انتخاب شد. 

ناکامی دوومیدانی کاران از کسب سهمیه جدید برای المپیک 
دوومیدانی کاران ایرانی که با هدف کسب سهیمه المپیک راهی رقابتهای ترکیه شده بودند علیرغم کسب ۱۷ مدال موفق نشدند به سهمیه المپیک دست پیدا کنند. در چارچوب این مسابقات تیم اعزامی دوومیدانی ایران صاحب ۶ مدال طلا، ۵ نقره و ۶ برنز شد. 

اعضای هیات مدیره پرسپولیس و استقلال معرفی شدند 
وزیر ورزش و جوانان اعضای هیات مدیره جدید باشگاه های استقلال و پرسپولیس را منصوب کرد. بر این اساس اعضای هیات مدیره استقلال شامل  سیدکامل تقوی نژاد، محمدرضا حسین زاده، منصور پورحیدری، مسعود معینی و شهاب جهانیان و اعضای هیات مدیره پرسپولیس هم شامل جعفر اشرف کاشانی، محمد زادمهر، حمید گرشاسبی و علی اکبر طاهری شدند. البته این دو هیات مدیره ناقص است چرا که برخی استعفا کردند و یک نفر دیگر هم باید به هیات مدیره ها اضافه شود تا جمع پنج نفره شود.

نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال 
در این هفته رو به پایان نقل و انتقالات تیم های فوتبال برای لیگ شانزدهم ادامه پیدا کرد که طی آن و در مهمترین جابه جایی های صورت گرفته یا تصمیمات گرفته شده، سرخ پوشان فوتبال تبریز قرارداد خالد شفیعی را تمدید کردند. قرارداد همکاری باشگاه فولاد خوزستان و مهرداد جماعتی به مدت یک فصل دیگر تمدید شد. علی قربانی، مهاجم جوان فصل پیش نفت تهران، با قراردادی دو ساله به تیم استقلال تهران پیوست. اکبر ایمانی هافبک فصل گذشته فولاد خوزستان با امضای قراردادی به مدت یک فصل در جمع فولادمردان ماندگار شد.

بابک حاتمی مدافع هافبک فصل گذشته تیم پرسپولیس تهران به دنبال توافق نهایی با مسئولان گسترش فولاد تبریز  قرارداد خود را امضا کرد. ابوالفضل درویش وند دروازه‌بان تیم فوتبال جوانان ایران با امضای قراردادی پنج ساله به پرسپولیس پیوست. محسن بنگر مدافع پیشین تیم پرسپولیس در ازای قراردادی یک ساله به تراکتورسازی پیوست. مهدی ترابی گزینه مورد نظر تیم فوتبال پرسپولیس در جمع نارنجی پوشان سایپا ماندنی شد.مهدی فروزان دروازه بان فصل گذشته تیم سیاه جامگان شاگرد علی دایی در تیم صبای قم شد. عزت الله پورقاز مدافع تیم ملی فوتباله صورت رسمی به تیم استقلال خوزستان پیوست.

 سیامک کوروشی، مدافع ملی پوش تیم نفت تهران، با نظر حسین فرکی و پس از توافق با مسولان باشگاه سایپا، به عضویت این تیم درآمد. محمد نوری کاپیتان پیشین تیم پرسپولیس با قراردادی یکساله به تراکتورسازی پیوست. مهرداد محمدی، مهاجم فصل گذشته تیم فوتبال راه‌آهن تهران در ترکیب تیم سپاهان قرار گرفت. محمدحسین کنعانی زادگان که فصل گذشته خدمت سربازی اش را در ملوان سپری کرد با قراردادی دو ساله به تیم استقلال پیوست.

دیگر اینکه با نظر علی دايی سرمربی تيم فوتبال صبای قم رضا علياری، محمد دانشگر و اميرارسلان مطهری با عقد قرارداد رسمی در ترکیب این تیم قرار گرفتند. حمید بوحمدان، هافبک دفاعی نفت تهران با عقد قراردادی به مدت یک فصل به عضویت تیم فولاد خوزستان درآمد. محمد ابراهیمی باعقد قرارداد رسمی به مدت دو فصل به تراکتورسازی تبریز پیوست. محسن بنگر مدافع سابق پرسپولیس در ازای عقد قراردادی یکساله راهی تبریز شد تا در لیگ شانزدهم برای تراکتورسازی به میدان برود. محسن فروزان دروازه بان فصل گذشته تیم سیاه جامگان که سابقه حضور در استقلال را هم داشت به تیم صبای قم پیوست

نظرات
ADS
ADS
پربازدید