Performancing Metrics

برای قطار شهری کرمانشاه یک هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در نظر گرفته شده است | اتاق خبر
کد خبر: 351934
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1395 - 21:22
مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه گفت: یک هزار میلیارد ریال اوراق مشارک در سال ٩٥ برای قطار شهری کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

اتاق خبر:سعید سلیم ساسانی عصر چهارشنبه در نشستی خبری که در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: طول مسیر پروژه قطار شهری حدود ١٣ کیلومتر است که در ٢ مرحله اجرا می شود.
وی افزود: مرحله نخست قطار شهری از میدان معلم تا میدان آزادی است و گام دوم نیز از میدان آزادی تا میدان فردوسی کرمانشاه می باشد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری با بیان اینکه قطار شهری کرمانشاه در ٢ بخش روگذر و زیرگذر اجرا می شود، گفت: بخش هوایی قطار شهری از میدان معلم تا سه راه ٢٢ بهمن است و بخش زیرزمینی آن از سه راه ٢٢ بهمن تا میدان فردوسی اجرا می شود.
به گفته سلیم ساسانی؛ ٢ ایستگاه زیرگذر قطار شهری کرمانشاه در مرحله نخست اجرا خواهد شد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه گفت: بخش روگذر قطار شهری با شیبی ملایم به زیرزمین منتقل می شود.
وی اعلام کرد: قطار شهری در سال یک هزار و 400 - 14 هزار نفر و در سال یک هزار و 410 - 16 هزار نفر را جابجا خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه در رابطه با آلودگی صوتی بخش روگذر قطار شهری گفت: واگن هایی که در این سیستم استفاده می شود کمترین صدا را تولید می کنند و با کمک گرفتن از عایق های صوتی تلاش می کنیم تا میزان صوتی بخش روگذر در حد استاندارد باشد.
سلیم ساسانی افزود: ٢١ قطار در سیستم قطار شهری کرمانشاه استفاده می شود که حداکثر سرعت آنها ٨٠ کیلومتر است و میدان آزادی تا میدان معلم را در ٢٢ دقیقه طی می کند.
وی اعلام کرد که عرشه گذاری قطار شهری کرمانشاه تاکنون ٩٥ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا ٢ ماه آینده تکمیل می شود.
رئیس سازمان قطار شهری در رابطه با جابجایی درختان مسیر قطار شهری نیز گفت: این درختان به درستی جابجا شدند و در کنار رودخانه قره سو کرمانشاه دوباره کاشته شدند.
وی اعلام کرد که به زودی طراحی ایستگاه های مرحله نخست و ریل گذاری های عرشه انجام می شود.
سلیم ساسانی؛ با بیان اینکه ٢ هزار و ٣٠٠ تن ریل برای قطار شهر کرمانشاه نیاز است، گفت: به زودی مناقصه های لازم برای خرید این ریل ها انجام می شود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه برای پروژه قطار شهری 15 هزار و 840 میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده، گفت: برای سال 95، 650 هزار میلیارد ریال اعتبار برای قطار شهری در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه با بیان اینکه به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی در قطار شهری کرمانشاه هستیم، عنوان کرد: یک هزار و 800 میلیارد ریال اوراق مشارکت برای قطار شهری در نظر گرفته شده بود که بانک مرکزی مجوز انتشار یک هزار میلیارد ریال را تایید کرد.
سلیم ساسانی اظهار امیدواری کرد که با فروش اوراق، قطار شهری از نظر بودجه ای مشکلی نداشته باشد.
وی اعلام کرد در صورتی که اعتبارات لازم تامین شود پروژه قطار شهری در سال ١٤٠١ به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری در باره شکارگاه خسرو پرویز نیز که یکی از معارضان قطار شهری است؛ گفت: این آمادگی وجود دارد که در محدوده شکارگاه زیرگذر ایجاد کنیم اما باید تحقیقات لازم نیز انجام شود.
سلیم ساسانی افزود: در صورتی که قرار باشد قطار شهری از زیر شکارگاه عبور کند، مرحله نخست آن از کارمندان آغاز می شود.
وی در رابطه با عبور بخش زیرگذر تونل از بافت قدیمی شهر هم گفت: مهندسان در تلاش هستند با رعایت استاندارها آسیبی به آثار تاریخی و بافت قدیمی این بخش از شهر وارد نشود.

منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید